Inlägg från: Nallebjörnis |Visa alla inlägg
  • Nallebjörnis

Bf mars 2015

Heltanonym skrev 2014-07-21 01:43:10 följande:

Plussade idag och är "preliminärt" beräknad till 10/3 -15 om allt går som vi vill, det blir då andra barnet och första blir då 11 månader. Bor i örebro!

Grattis och välkommen
    Skumbollen skrev 2014-07-21 07:48:15 följande:

Godmorgon! Jag hoppar gärna in här :)

Väntar andra barnet i mitten av mars, min första är snart tio månader så det blir tätt mellan dem minst sagt :)

På torsdag har vi läkarbesök och vul, skall bli spännande och se om det är något där :)

Är 33 år och bor i Göteborg

Grattis och välkommen
    *Michaela Victoria 091216*
  • Nallebjörnis
    Fiiaa skrev 2014-07-21 17:55:54 följande:

Hej! Följt er ett tag, inte vågat skriva här. Har lång historia bakom mig, kort om den, vi hade försökt ca 1 år hände inget,gjorde utredning visade att jag har pco mannen slöa simmare. Åt 4 hormonkurer, tog sig inte detta va vår/sommar 2013, i väntan på ivf som skulle starta i sep 2013 lyckades vi själva i aug men fick ett så kallat MA i oct v 12.

Efter de har vi ätit ytligare 5 kurer med hormoner för att stimulera ägglossning. Inte lyckats, nu har vi stått i kö sen april till ivf igen, men de omöjliga har hänt, vi har lyckats själva igen, är i 6+1 enligt vul idag 6+3 och de fanns ett tickande hjärta. Jag hoppas de går vägen denna gången. Har försökt 2,5 år nu!!

Grattis och välkommen och håller tummarna
  • Nallebjörnis
    Lejonhierta skrev 2014-07-24 19:38:32 följande:

Jaha och jag har börjat blöda, ganska ordentligt, antar att det är tvilling nr 2 som ger upp. :(

Massa kramar till dig
  • Nallebjörnis
    kattaaa skrev 2014-07-24 22:39:46 följande:

Nallebjörnis. Känner igen dig. Vi prata för längesen :)

Jag med. Har en dotter född december 09
  • Nallebjörnis
    kattaaa skrev 2014-07-24 22:46:51 följande:

Nu vet jag ju även vem du är i fb gruppen :) Du minns säkert inte mig,, hehe

Vem av dem är du?
  • Nallebjörnis
    Nallebjörnis skrev 2014-07-24 23:24:14 följande:

Vem av dem är du?

Nu såg jag dig ;)
  • Nallebjörnis
    Kaera skrev 2014-08-17 09:10:39 följande:

Hej tänkte höra om jag kan ansluta mig här? Har bf i månadsskiftet mars/april, mår toppenbra förutom lite trött och värsta kalaskulan på magen så många hemma har redan konstaterat att jag är med barn för har liksom inte gått att dölja. Första barnet för oss så blir nytt liv i dubbelbemärkelse för vi har nyss flyttat från island till sverige och ska ägna dagen åt att utforska vår nya stad

Såklart Välkommen och Grattis!
  • Nallebjörnis
    Lejonhierta skrev 2014-09-12 06:43:13 följande:

Har de senaste dygnen haft en grym huvudvärk, Åå pass ont att jag äter citodon men det hjälper föga. Vart till jobbet ändå igår och tog ett blodtryck o det var något högre än normalt. Ringde bm för att prata om det hela då jag endast känner igen den här huvudvärken från en tidigare händelse och det var lumbalpunktion dvs det som i folkmun kallas ryggmärgsprov. Fick först prata med en annan bm som inte tyckte blodtrycket var nåt att ojja sig över, däremot var mina järndepåer något låga för en månad sen. Så vi bestämde att min bm skulle höra av sig under dagen, hon ringde kvart över tre, riktigt otrevlig och enligt henne var inte mina järndepåer låga och hon hänvisade mig till vårdcentralen. Jag lyfte frågan om det kan vara min bindvävssjukdom som spökar men även det hänvisade hon till vc trots att hon på inskrivningen slog sig för bröstet om att de minsann kunde en massa om just min sjukdom, kontrade då med att det var konstigt eftersom vårdcentralen samt sjukhuset oftast inte ens hört talas om den. Har inte kännt mig så avfärdad och negligerad på många år. Vc ville inte heller ta emot mig men krävde faktiskt en läkartid och fick en till idag. Har så förbaskat ont att jag inte ens kan sova och åtta citodon per dygn är maxdos och ganska mycket särskilt med tanke på att jag är gravid. Sambon och jag är rörande överens om att det blir ett barnmorskebyte för hon är inte trevlig och det var hon inte på hälsosamtalet heller men något bättre på inskrivningen. Usch, numera både ont o ledsen är inte kul.. :(

Usch vad jobbigt för dig. Har åxå konstant huvudvärk och yrsel och inget hjälper. Hoppas du mår bättre snart
  • Nallebjörnis
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-13 00:22:42 följande:

Är jag den enda som inte gjort Kub? Varken med första grav eller denna, v 15..

Jag har inte gjort KUB
  • Nallebjörnis
    johannanasc skrev 2014-10-21 15:03:03 följande:

Hej! Jag är ny här i tråden! Hoppas jag får vara med. Jag heter Johanna och är 23 år gammal. Väntar vårt andra barn med bf 18 mars 2015. Vi har sedan innan en pojke född i juli 2013 :)

Såklart Välkommen
Svar på tråden Bf mars 2015