Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

4000 kr budget för 1 års kalas. För lite pengar?

Rottiss skrev 2014-06-20 09:52:24 följande:

Då vet jag att det är jag som har orimligt högvarv för jag trodde de flesta la så här mycket på kalas. Mina föräldrar har spenderat mkt pengar på kalas för att imponera på andra antar jag vilket är helt fel, men jag vill ju inte att folk ska tro eller tänka att jag är snål för att jag är student eller något.

Det intressanta är ju VARFÖR du vill spendera så mycket pengar. Det mina äldsta (5 och 6 år) tycker är bäst på sina födelsedagar med släktkalas är att farmor och farfar, morfar och moster kommer och umgås med dem. Inga presenter i världen slår kubbspel eller ett parti boule eller krocket med nära och kära. Min yngsta fyller 1 år på söndag och vi kommer inte i närheten av den summa du nämner.

Vad vill din 1-åring ha? 
  • Flickan och kråkan
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-06-20 11:16:31 följande:
    Fast har man en stor släkt så blir det dyrt. Vi är 25 st i vår närmsta släkt dvs våra föräldrar, syskon, syskonbarn och vår familj. Jag hade inte kunnat välja bort far och morföräldrarna eller mina bröder och deras familjer eller min mans syskon och deras familjer som är mostrar/morbröder och fastrar/farbröder med mina barns kusiner.

Så visst kan det bli dyrt med mat och ibland även dyrare att göra tårtan själv.
    Men med en så stor släkt/familj med många barn så är det ju suveränt att t.ex köra hamburgare. Går ju att festa till med tillbehör om man så vill. Har svårt att tro att vanlig gräddtårta man gör själv blir dyrare än att köpa färdiga tårtor? Annars får man väl köra glass med maränger och grädde och frukt/bär. 

Klart att det blir dyrare med mat om man är många men flera tusen....
  • Flickan och kråkan
    Currykoalan skrev 2014-06-20 11:43:52 följande: