• Anonym (Kär tjej)

Har mött världens underbaraste kille

Hej FL,
    jag är så kär! Jag har mött världens underbaraste kille som jag lärt känna via nätet och varit på dejt med IRL. Han är one of a kind, helt enkelt. Har aldrig varit med om att en kille behandlat mig så bra tidigare. Detta känns för bra för att vara sant faktiskt! Han är varm, kärleksfull, ömsint, uppskattande, intelligent, uppmärksam, seriös och respektfull. Han säger också att han vill satsa stenhårt på oss och att han aldrig förr har känt så här. Hans ögon lyser när han tittar på mig och han säger att han är galet förälskad i mig.

Dock så är han tio år yngre (han är 25). Inget av detta syns eller märks då jag är den av oss som ser yngst ut och är spralligast av oss. Blir oftast tagen för att vara i 20-årsåldern och jag har heller inga barn som komplicerar saken.

Vi har legat lågt med att berätta om åldersskillnaden för folk i vår omgivning och ingen har sagt nåt när de träffat oss ihop. Dock så har det nu kommit ut efteråt och folk är nu skeptiska till den. Hans vänner och familj påpekar ständigt att jag är för gammal. Själv säger han att han inte kan bry sig mindre utan bara är glad att han träffat "världens bästa tjej - alla kategorier" (citat) och att han skiter i allt annat. Men jag har svårt att värja mig mot allt negativt utan tar det personligt. Är så rädd att han ska börja lyssna till dem och dumpa mig.

• Svar på tråden Har mött världens underbaraste kille
  • Anonym (Kär tjej)

Bump.

• lille Birger

Du får bjuda till lite så att det inte bara är han som är härlig gentemot dig.

• Anonym (a)

Han är inte en kille. Han är en man.

• Ivan52x53

Om han verkligen är galet förälskad i dig så skiter han nog i vad de andra säger. Flört

Jag förstår inte varför folk bryr sig så mycket om 10 års åldersskillnad, det ska inte vara ett problem för vuxna.. Jag förstår om det är 30 års skillnad men 10?!
    Det är vad jag tycker. Skål

• Anonym (Kär tjej)
    lille Birger skrev 2014-06-21 00:30:37 följande:

Du får bjuda till lite så att det inte bara är han som är härlig gentemot dig.

Jag ger lika mycket som jag tar emot, aldrig mindre. :)
  • Anonym (Kär tjej)
    Anonym (a) skrev 2014-06-21 00:31:44 följande:

Han är inte en kille. Han är en man.

Jo, det har du rätt i. Verkligen. Tack för att du satte ord på det åt mig!
  • Anonym (Kär tjej)
    Ivan52x53 skrev 2014-06-21 00:34:00 följande:

Om han verkligen är galet förälskad i dig så skiter han nog i vad de andra säger. Flört

Jag förstår inte varför folk bryr sig så mycket om 10 års åldersskillnad, det ska inte vara ett problem för vuxna.. Jag förstår om det är 30 års skillnad men 10?!
    Det är vad jag tycker. Skål

Anledningen till att jag känner lite oro över den saken är att jag inte ska hinna ge honom barn innan det är för sent (vet att han vill ha så småningom). Vet också att det är just mig han vill satsa på. Men om vi väntar i tre år så är jag kanske för gammal, då jag kommer vara 38? Tycker ju inte att han ska skaffa barn för tidigt heller, och så vill jag inte skynda på sånt i relationen. Men samtidigt tror jag ju att han skulle kunna tänka sig att kompromissa med att skaffa barn tidigare bara för att få det med just mig, för jag vet ju vad han känner som sagt och att han tycker att jag borde "avlas på".
  • Anonym (Sally)

Ts ifall han är galen i dig och älskar dig så himla mycket så kommer han aldrig lämna dig ! Som sagt han är inte en kille utan man , man märker att han är mogen för sånt som ''lyssna på sin familj eller vänner'' och vem fan bryr sig om ålder? ålder är bara ett jävla numer det är personligheten/hur mogen man är som gäller.

Kan också tillägga att min mans föräldrar ville inte att jag skulle gifta mig med min man bara för att dem tyckte han förtjänar bättre, efter 3 år gifte vi oss ändå(hans föräldrar kom inte ens till bröllopet bara hans vänner) och det sket han i.

Jag kan inte säga att din pojkvän kommer att stanna med dig livet ut för man vet aldrig men jag hoppas att det fixar sig mellan er , det låter som om ni är fina par!

• Anonym (Nätet är till för folk utan hjärna.. Som jag)

Han kommer att lämna dig snart....1 ni träffades via nätet 2 han är mycket yngre än dig 3 folk i hans närhet vill nog ha bort dig

• Anonym (Kär tjej)
    Anonym (Sally) skrev 2014-06-21 02:57:09 följande:

Ts ifall han är galen i dig och älskar dig så himla mycket så kommer han aldrig lämna dig ! Som sagt han är inte en kille utan man , man märker att han är mogen för sånt som ''lyssna på sin familj eller vänner'' och vem fan bryr sig om ålder? ålder är bara ett jävla numer det är personligheten/hur mogen man är som gäller.

Kan också tillägga att min mans föräldrar ville inte att jag skulle gifta mig med min man bara för att dem tyckte han förtjänar bättre, efter 3 år gifte vi oss ändå(hans föräldrar kom inte ens till bröllopet bara hans vänner) och det sket han i.

Jag kan inte säga att din pojkvän kommer att stanna med dig livet ut för man vet aldrig men jag hoppas att det fixar sig mellan er , det låter som om ni är fina par!

Jo, det stämmer att han är väldigt mogen. Har aldrig varit med en MAN som han tidigare, och då har jag ändå mest varit med äldre förut. De har varit som småpojkar i uppförande vilket skapat problem i relationen. Håller iaf med om att åldern inte är en faktor i sig utan att det mest hänger på den individuella mognaden och hur man är som person. Ingen ålder i världen kan uppväga avsaknaden av en trygg och stabil personlighet, även om många förhoppningsvis är mer i fas med sig själva när de kommit upp lite i åren.

Jag som trodde att jag aldrig mer skulle kunna bli kär, men tji fick jag! Är så lycklig att jag har honom och jag vill inte byta bort honom för något i världen. Vill inte ändra på något alls med honom, han är perfekt som han är.
  • Anonym (Kär tjej)
    Anonym (Nätet är till för folk utan hjärna.. Som jag) skrev 2014-06-21 06:47:59 följande:

Han kommer att lämna dig snart....1 ni träffades via nätet 2 han är mycket yngre än dig 3 folk i hans närhet vill nog ha bort dig

Vad har nätet med saken att göra? Jag träffade min förra partner via mötet och det höll trots allt i nio år. För mig har det alltid funkat bättre med nätet (dock ej dejtingsajter) eftersom man då lär känna personen på djupet innan man ses. Det är så man möter de bra killarna, i verkligheten har jag en tendens att dra till mig såna som bara tycker att jag ska vara nån snygg skyltdocka utan åsikter och personlighet, och blir besvikna när skyltdockan faktiskt är en egen person med en ganska så stark personlighet och ett brett känsloregister. Såna personer vill inte jag ha i mitt liv. Jag tycker som sagt att personligheten är jätteviktig och vill inte att en partner ska välja mig bara för att jag passar hans ideal till utseendet men sen inte gilla att jag är en individ också.
  • Anonym (Kär tjej)
    Anonym (Kär tjej) skrev 2014-06-21 08:04:46 följande:
    Vad har nätet med saken att göra? Jag träffade min förra partner via mötet och det höll trots allt i nio år. För mig har det alltid funkat bättre med nätet (dock ej dejtingsajter) eftersom man då lär känna personen på djupet innan man ses. Det är så man möter de bra killarna, i verkligheten har jag en tendens att dra till mig såna som bara tycker att jag ska vara nån snygg skyltdocka utan åsikter och personlighet, och blir besvikna när skyltdockan faktiskt är en egen person med en ganska så stark personlighet och ett brett känsloregister. Såna personer vill inte jag ha i mitt liv. Jag tycker som sagt att personligheten är jätteviktig och vill inte att en partner ska välja mig bara för att jag passar hans ideal till utseendet men sen inte gilla att jag är en individ också.
    "Via nätet"*
  • Anonym (Nätet är till för folk utan hjärna.. Som jag)
    Anonym (Kär tjej) skrev 2014-06-21 08:04:46 följande:

Ni är blåögda och säkert blonda om ni tror att man lära känna någon via nätet.....
  • eslah
    Anonym (Nätet är till för folk utan hjärna.. Som jag) skrev 2014-06-21 08:18:19 följande:

Ni är blåögda och säkert blonda om ni tror att man lära känna någon via nätet.....

Och du är fyrkantig eller kubformad.

TS, det där är väl ingen åldersskillnad? Kan väl vara om du vill skaffa barn, gäller att han är med på noterna. Då kan ni inte vänta för länge, annars finns det inga konstigheter.
  • Anonym (Kär tjej)
    eslah skrev 2014-06-21 08:26:38 följande:
    Och du är fyrkantig eller kubformad.

TS, det där är väl ingen åldersskillnad? Kan väl vara om du vill skaffa barn, gäller att han är med på noterna. Då kan ni inte vänta för länge, annars finns det inga konstigheter.
    Nu värderade jag mina tankar för killen och berättade om att jag känner lite oro inför att han väldigt gärna vill ha barn till varje pris men ändå ska vilja vänta så länge att det aldrig hinner bli nåt. Han sa att han inte har nåt emot att bli en ung pappa så länge han har hunnit bli klar med sin utbildning och börjat jobba (alltså om typ ett år!). Tydligen hade han tänkt på detta men inte riktigt vetat hur han skulle lägga fram det utan att det skulle låta konstigt eftersom vi inte har hunnit träffas så länge. Känner mig alldeles pirrig just nu!!! Sen när jag sa det här om hans familj sa han bara att han ska ta ett snack med sin mamma och syster (de starkaste motståndarna) om detta så att de verkligen fattar att det är allvar och slutar med det de håller på med. Han ville inte att jag på några villkor skulle tvivla på oss eller vad han känner eller vill, "du är den bästa personen jag har träffat i mitt liv och jag skulle aldrig tillåta mig att slarva bort det" (citat).
  • Ivan52x53
    Anonym (Kär tjej) skrev 2014-06-21 14:35:24 följande:
    Nu värderade jag mina tankar för killen och berättade om att jag känner lite oro inför att han väldigt gärna vill ha barn till varje pris men ändå ska vilja vänta så länge att det aldrig hinner bli nåt. Han sa att han inte har nåt emot att bli en ung pappa så länge han har hunnit bli klar med sin utbildning och börjat jobba (alltså om typ ett år!). Tydligen hade han tänkt på detta men inte riktigt vetat hur han skulle lägga fram det utan att det skulle låta konstigt eftersom vi inte har hunnit träffas så länge. Känner mig alldeles pirrig just nu!!! Sen när jag sa det här om hans familj sa han bara att han ska ta ett snack med sin mamma och syster (de starkaste motståndarna) om detta så att de verkligen fattar att det är allvar och slutar med det de håller på med. Han ville inte att jag på några villkor skulle tvivla på oss eller vad han känner eller vill, "du är den bästa personen jag har träffat i mitt liv och jag skulle aldrig tillåta mig att slarva bort det" (citat).
    I told you so. Flört {#emotions_dlg.flower}

Lycka till!  Solig
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Kär tjej) skrev 2014-06-21 14:35:24 följande:
    Aww, är så glad för dig ts , hoppas verkligen att ni två blir lyckliga tillsammans och skaffar er en liten gulleplutt. Drömmer
  • Anonym (Kär tjej)
    Anonym (Sally) skrev 2014-06-21 14:43:57 följande:
    Aww, är så glad för dig ts , hoppas verkligen att ni två blir lyckliga tillsammans och skaffar er en liten gulleplutt. Drömmer
    Just nu är jag så lycklig att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!

Trodde inte ens att såna här personer existerade! Jag älskar honom så mycket!
  • Anonym (:D)

Han verkar vara en toppenkille TS! Solig Var på nätet hittade du honom om det inte var en dejtingsida?

Svar på tråden Har mött världens underbaraste kille