Har mött världens underbaraste kille
Hej FL,
jag är så kär! Jag har mött världens underbaraste kille som jag lärt känna via nätet och varit på dejt med IRL. Han är one of a kind, helt enkelt. Har aldrig varit med om att en kille behandlat mig så bra tidigare. Detta känns för bra för att vara sant faktiskt! Han är varm, kärleksfull, ömsint, uppskattande, intelligent, uppmärksam, seriös och respektfull. Han säger också att han vill satsa stenhårt på oss och att han aldrig förr har känt så här. Hans ögon lyser när han tittar på mig och han säger att han är galet förälskad i mig.
Dock så är han tio år yngre (han är 25). Inget av detta syns eller märks då jag är den av oss som ser yngst ut och är spralligast av oss. Blir oftast tagen för att vara i 20-årsåldern och jag har heller inga barn som komplicerar saken.
Vi har legat lågt med att berätta om åldersskillnaden för folk i vår omgivning och ingen har sagt nåt när de träffat oss ihop. Dock så har det nu kommit ut efteråt och folk är nu skeptiska till den. Hans vänner och familj påpekar ständigt att jag är för gammal. Själv säger han att han inte kan bry sig mindre utan bara är glad att han träffat "världens bästa tjej - alla kategorier" (citat) och att han skiter i allt annat. Men jag har svårt att värja mig mot allt negativt utan tar det personligt. Är så rädd att han ska börja lyssna till dem och dumpa mig.