• Anonym (Ledsen)

    Kan inte släppa honom

    Jag kan inte släppa mitt ex... Jag älskar honom så mycket och vill ha honom tillbaka. Jag ligger bara instängd på rummet hela dagarna och deppar, så fort jag går utanför sovrummet ser jag någonting som påminner om honom och då bryter jag ihop igen. Vad ska jag göra?? Gråter

  • Svar på tråden Kan inte släppa honom
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Stark) skrev 2014-06-20 22:42:36 följande:
    Tror ts fortfarande vill hitta ligg man behöver inte stöd när en person gör slut .???
    Varför skulle jag vilja ligg för? För att jag bad personen som ville stötta mig att skriva till mig privat? Herregud på vissa människor.
  • Anonym (Stark)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-06-20 22:57:04 följande:

    Varför skulle jag vilja ligg för? För att jag bad personen som ville stötta mig att skriva till mig privat? Herregud på vissa människor.


    Det ödet du haft och ber okända människor privatisera med dig lite lättvindigt är typ back to behind ...så ser jag det , men alla ser inte det så .
  • mamita64
    Anonym (Stark) skrev 2014-06-20 23:09:20 följande:
    Det ödet du haft och ber okända människor privatisera med dig lite lättvindigt är typ back to behind ...så ser jag det , men alla ser inte det så .
    Du skall nog vänta med att skriva till dess du är nykter, ingen förstår vad du säger nu
  • kasperdocka
    Anonym (Stark) skrev 2014-06-20 23:09:20 följande:
    Det ödet du haft och ber okända människor privatisera med dig lite lättvindigt är typ back to behind ...så ser jag det , men alla ser inte det så .
    Om det är en kvinna som erbjöd sig att stötta för att hon är i samma sits.. Då är det väl OK
    Såklart kan det vara lika om den här erbjudaren är en man.

    Sen finns det alltid en del som dammsuger forum o sociala medier på nyskadade människor som mår dåligt, För att på ett enkelt sätt komma innanför låren så att säga.

    Men tror nog att TS kan känna igen det fenomenet och den enda hon vill ha är sitt EX tillbaka

    Om inget annat så vet hon det nu!!
  • Anonym (Stark)
    mamita64 skrev 2014-06-20 23:48:23 följande:

    Du skall nog vänta med att skriva till dess du är nykter, ingen förstår vad du säger nu


    Nej jag är för det första helt nykter, (-: men helt rätt av killen att lämna så ts måste släppa taget då hennes öde väntar ...
  • kasperdocka
    mamita64 skrev 2014-06-20 22:53:36 följande:
    Vaddå man behöver inte stöd när en person gör slut? 
    Jag har då stått bredvid när mina vuxna barns partner gjort slut och fått skrapa upp resterna av mitt barn. Även när beslutet om att bryta var gemensamt tog det låång tid innan mitt barn var sej själv igen. 

    Jag har själv varit i en sån situation där en kille jag verkligen gillade och öppnade mej för, sa att det inte kunde bli något, han hade inte de känslorna. De två veckor som följde efter det, var några av de värsta sen jag var gift! Och då var jag drygt 40 år
    Mycket klok insikt och alla behöver support vid hjärtesorg..

    Till TS
    Ta en dag i taget, oftast med tiden så blir det lite lättare..  Ja det är ett helvetets väg att vandra på..  Det är en jobbig tid att samla upp alla hjärtats bitar och försöka limma dem samman.. En skärva om dagen och till sist är det helt igen..
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Stark) skrev 2014-06-21 00:05:04 följande:
    Nej jag är för det första helt nykter, (-: men helt rätt av killen att lämna så ts måste släppa taget då hennes öde väntar ...
    hahah, Jag antar att du bara vill provocera... tycker att du ska gå och skaffa dig ett ordentligt liv innan du sitter och kommenterar andras liv, framför allt innan du kommenterar någon som du inte ens känner. 
  • Anonym (Ledsen)
    kasperdocka skrev 2014-06-21 00:11:52 följande:
    Mycket klok insikt och alla behöver support vid hjärtesorg..

    Till TS
    Ta en dag i taget, oftast med tiden så blir det lite lättare..  Ja det är ett helvetets väg att vandra på..  Det är en jobbig tid att samla upp alla hjärtats bitar och försöka limma dem samman.. En skärva om dagen och till sist är det helt igen..
    Jag tror att mitt hjärta aldrig kommer att bli riktigt helt igen, en bit kommer alltid att tillhöra honom. Men ska försöka att ta tag i livet snart, köpa lite god frukt och ta en promenad med hundarna och bara fundera igenom vad jag vill göra. Tack för stödet {#emotions_dlg.flower}
  • mamita64
    Anonym (Stark) skrev 2014-06-21 00:05:04 följande:
    Nej jag är för det första helt nykter, (-: men helt rätt av killen att lämna så ts måste släppa taget då hennes öde väntar ...
    Då är du bara konstig alltså. 
    DU behöver dessutom lära dej hur man skriver en begriplig text. 
    Att läsa mycket böcker är en god hjälp på vägen. = läsa, se hur andra uttrycker sej korrekt och framför allt begripligt
  • Anonym (Stark)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-06-21 00:16:56 följande:

    hahah, Jag antar att du bara vill provocera... tycker att du ska gå och skaffa dig ett ordentligt liv innan du sitter och kommenterar andras liv, framför allt innan du kommenterar någon som du inte ens känner. 


    Typiskt kommentarer från de med sådant öde bakom sig (-:.
  • Anonym (Seldi)

    Jag har en ganska känd signatur här så vet inte om jag vågar skriva privat, inte än i alla fall men jag kan försöka stötta lite här ändå. Strunta i personen som skriver så konstigt, jag har sett henne i många trådar och hon verkar inte ha alla hästar i hagen om man säger så. Ger jättekonstiga råd som dessutom motsäger det hon själv skrivit precis.

    Jag försöker just nu leva för dagen även fast det är svårt. Tänker på honom var femte minut i alla fall och går igenom allt som hänt i huvudet. Fanns det något jag hade kunnat göra annorlunda? Det som känns värst är nog att han är så kylig nu. Trevlig men så kylig och stängd. Inte ens när jag gråtit inför honom har han reagerat känslosamt. Sedan blir det dubbelt jobbigt eftersom han säger att han vill vara vänner och att det är viktigt för honom. Själv vet jag inte om jag kan det men har sagt att jag ska försöka för hans skull men så hör han av sig väldigt sällan och när han väl gör det så är det ett "Vad gör du?" och ingenting omtänksamt eller fråga hur jag mår eller något. Samtidigt försöker jag tänka att det är bra att han visar dessa sidor för kanske blir det lättare för mig att komma över honom då, men hittills har det inte fungerat. Jag sitter bara och sörjer för jag vet att han inte är såhär innerst inne. Jag vet ju hur fin och omtänksam han var under alla år vi var ihop...

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Seldi) skrev 2014-06-21 12:01:11 följande:

    Jag har en ganska känd signatur här så vet inte om jag vågar skriva privat, inte än i alla fall men jag kan försöka stötta lite här ändå. Strunta i personen som skriver så konstigt, jag har sett henne i många trådar och hon verkar inte ha alla hästar i hagen om man säger så. Ger jättekonstiga råd som dessutom motsäger det hon själv skrivit precis.

    Jag försöker just nu leva för dagen även fast det är svårt. Tänker på honom var femte minut i alla fall och går igenom allt som hänt i huvudet. Fanns det något jag hade kunnat göra annorlunda? Det som känns värst är nog att han är så kylig nu. Trevlig men så kylig och stängd. Inte ens när jag gråtit inför honom har han reagerat känslosamt. Sedan blir det dubbelt jobbigt eftersom han säger att han vill vara vänner och att det är viktigt för honom. Själv vet jag inte om jag kan det men har sagt att jag ska försöka för hans skull men så hör han av sig väldigt sällan och när han väl gör det så är det ett "Vad gör du?" och ingenting omtänksamt eller fråga hur jag mår eller något. Samtidigt försöker jag tänka att det är bra att han visar dessa sidor för kanske blir det lättare för mig att komma över honom då, men hittills har det inte fungerat. Jag sitter bara och sörjer för jag vet att han inte är såhär innerst inne. Jag vet ju hur fin och omtänksam han var under alla år vi var ihop...


    Jag har inte varit medlem här i mer än några veckor så jag känner nog inte till din signatur :) 

    Jag förstår dig precis, det är precis samma här! Man tänker att man alltid kunde ha gjort någonting annorlunda. Jag har dock haft turen att ha en sådan omtänksam och alldeles för snäll kille som faktiskt frågar ibland hur jag mår, och jag har träffat honom och pratat ut om allt som har hänt, om vi ska försöka börja om och dylikt vilket har fått mig må mycket mycket bättre! 

    Men till dig som har en kille som är kylig, försök att vara stark. Hör inte av dig för ofta utan låt honom höra av sig först, låt honom få undra varför du inte hör av dig, då hör han av sig och undrar vad du har för dig. Om han vill vara vänner och tycker att det är viktigt kanske ni kan få tillbaka känslorna för varandra? Han vill ju i alla fall ha kvar dig i sitt liv vilket är positivt. 
    Försök att vända det kyliga han gör till något mer positivt, när han frågar vad du gör tänker han ju i alla fall på dig, och vill prata med dig. Du känner ju honom, vad och hur tänker han? 

    Hoppas att du mår bra {#emotions_dlg.flower} Tänk positivt och hör av dig om du vill prata mer! 

    Du får gärna skriva privat då jag inte är jätte förtjust i att skriva offentligt om mina privata förhållanden osv, jag dömer ingen efter det förflutna eller kända signaturer!
  • Anonym (Seldi)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-06-23 13:00:35 följande:
    Jag har inte varit medlem här i mer än några veckor så jag känner nog inte till din signatur :) 

    Jag förstår dig precis, det är precis samma här! Man tänker att man alltid kunde ha gjort någonting annorlunda. Jag har dock haft turen att ha en sådan omtänksam och alldeles för snäll kille som faktiskt frågar ibland hur jag mår, och jag har träffat honom och pratat ut om allt som har hänt, om vi ska försöka börja om och dylikt vilket har fått mig må mycket mycket bättre! 

    Men till dig som har en kille som är kylig, försök att vara stark. Hör inte av dig för ofta utan låt honom höra av sig först, låt honom få undra varför du inte hör av dig, då hör han av sig och undrar vad du har för dig. Om han vill vara vänner och tycker att det är viktigt kanske ni kan få tillbaka känslorna för varandra? Han vill ju i alla fall ha kvar dig i sitt liv vilket är positivt. 
    Försök att vända det kyliga han gör till något mer positivt, när han frågar vad du gör tänker han ju i alla fall på dig, och vill prata med dig. Du känner ju honom, vad och hur tänker han? 

    Hoppas att du mår bra {#emotions_dlg.flower} Tänk positivt och hör av dig om du vill prata mer! 

    Du får gärna skriva privat då jag inte är jätte förtjust i att skriva offentligt om mina privata förhållanden osv, jag dömer ingen efter det förflutna eller kända signaturer!
    Okej, då kanske jag kan prata privat, men hur gör vi det utan att jag ska behöva skriva ut min signatur här?

    Vad fint att din kille både bryr sig och visar det Solig Verkar det som att han vill börja om? I så fall så är det ju superbra! Min vill absolut inte... även om han sade att "kanske om vi inser att vi vill det om tio år och vi båda är singel då..." och jag vet inte hur jag ska ta det.

    Jag försöker att höra av mig väldigt lite till min men det fungerar inte så bra. Han hör av sig någon gång i veckan i alla fall, men det är väldigt opersonligt, och så fort jag försöker prata om något personligare (även om det inte är om oss) så byter han samtalsämne eller slutar svara. Han verkar dock inte må helt bra själv, även om han förstås verkar vara jättelycklig på facebook. Jag tror att han kanske också känner sig ensam men han vill inte släppa in mig ändå.

    Jo det är positivt att han fortfarande vill vara vänner och att han säger att det är viktigt för honom, men däremot så beter han sig inte som att det är så viktigt Rynkar på näsan

    Jag tror att han säkert saknar vissa delar av det vi hade, och jag tror att han nog har vissa känslor för mig kvar även om han säkert har förträngt mycket, för han är bra på att skjuta undan känslor. Däremot är han väldigt envis och har han "bestämt sig" för att vi skulle göra slut så är det nog svårt att få honom att ändra sig. Och även om han ändrar sig så är det nog svårt att få honom att erkänna det. Det måste i så fall vara riktigt bra timing...

    Jag får nog i alla fall se det som positivt att han inte har hittat någon ny...
  • Anonym (ett ex är ett ex är ett ex för att.....)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-06-20 18:14:13 följande:

    Jag kan inte släppa mitt ex... Jag älskar honom så mycket och vill ha honom tillbaka. Jag ligger bara instängd på rummet hela dagarna och deppar, så fort jag går utanför sovrummet ser jag någonting som påminner om honom och då bryter jag ihop igen. Vad ska jag göra?? Gråter


    Nu får du nog inte ditt ex tillbaka genom att ligga instängd på sovrummet?
Svar på tråden Kan inte släppa honom