Rhodos Blue Star Mikri Poli?
Hej någon som bott på Blue Star Mikri Poli?
Vi funderar på det hotellet, och med all inclusive
reser med tre barn, 1,7 och 9 år
Hej någon som bott på Blue Star Mikri Poli?
Vi funderar på det hotellet, och med all inclusive
reser med tre barn, 1,7 och 9 år
Jag var där förra sommaren med min fru och två döttrar (7,8). Hotellet var väldigt mysigt och barnvänligt.
Vattenlandet var väldigt bra och passar bra för barn som lärt sig simma. Det finns även två mindre poolområden med grund bebispool (den ena hade även tak). Fanns även en liten lekpark men den var vi aldrig i.
Stranden var stenig och solstolarna kostar extra. Det fanns vatten och öl som ingick.
Maten var över lag bättre än vad jag hade förväntat mig.
I en stor matsal serverades frukost, lunch och middag. Det var alltid stor buffé där alla alltid hittade något att äta. Vissa gånger vid frukosten fick man vänta på bord, men inte så länge.
Vid lunchen fanns även en mindre buffé med enklare mat (pizza, strips, pasta med sås, grekisk fetaost sallad (riktigt bra)). Passade väldigt bra när man inte var jätte hungrig. Till den lilla buffén behövde man inte vara ombytt vilket man skulle vara för att äta på den stora buffén. Vi drog på oss t-shorts och linnen och det var aldrig någon som klagade.
Det ingick även en middag på deras grillrestaurang. Den var jätte bra med typisk grekisk mat.
Vid frukosten fanns det färsk juice att köpa. 1? för ett stort glas färsk apelsinjuice tyckte vi var överkomligt.
Till ungarnas förtjusning ingick det glass varje dag på eftermiddagen och de hade så att det räckte och det var aldrig någon riktig kö.
Ölen som ingick var ok. Det ingick även drinkar men dessa provade vi aldrig.
Ett tips är att köpa några flaskor vatten som ni sedan fyller på i någon av restaurangerna och har i kylen på rummet. Väldigt bekvämt att ha med till poolen.
Det var även mycket aktiviteter för både vuxna och barn. Fotboll och beach-volleyboll, för att delta gick man till respektive plan vid ett visst klockslag. Väldigt roligt och ofta ganska många deltagare.
För barnen fanns det Bamse, vår 7-åring tyckte det var helmysigt då hon är ett stort fan. Sedan var det mini-disco med sång och dans vilket båda döttrarna gillade. Sedan var det en show varje kväll med olika teman och de var väldigt roliga.
Vi var där i två veckor och på slutet var vi väldigt trötta på buffé-maten och vattenlandet. Så vi rekommenderar en vecka.
Ett tips är att ha bra sandaler eller tofflor då det var väldigt halt på vissa ställen. Ett annat är möjligheten att hyra badhandukar för en mindre summa pengar (under 200 för oss fyra i två veckor), vilket var väldigt praktiskt (mindre packning). Dock var det inte alltid det fanns nya när vi ville byta men då var det bara att komma tillbaka efter någon timme.
Mycket trevligt ställe som vi rekommenderar för en vecka.
Vänlig hälsning
Ted
Tusen tack låter jättebra!
och tack för alla tips suveränt