Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Hunden hatar barnet?

Zuzanne skrev 2014-06-21 09:26:00 följande:
    Han har mycket god hörsel.
    Att ha god hörsel och att vara ljudkänslig är inte riktigt samma sak.

Jag har en mycket god hörsel (för att vara människa) ändå får jag ont i öronen av vissa ljud som gör att det känns som det skär i öronen. När Fladdermusen går ned på sina lägre frekvenser d.vs "tjirpar" på  frekvenser, som är hörbara för människan så får jag stå och hålla mig för öronen då det "skär i dem"...

Jag kan själv få problem av vissa bebisars gråtande då det låter vasst och jobbigt för mina öron.
    Medan samma bebis kan låta som musik för andra. Inget är "statiskt" s.a.s.

Att din hund ylar och "tjuter" kan vara för att försöka dämpa bebisens vassa ljud. Kom inte dragandes med att "du inte tycker det låter vasst". Det är du du är inte din hund. Eller så kan det vara att din hund påkallar din uppmärksamhet för att bebisen gråter. Du vet som en "babymonitor" som många har en som de bär med sig och en som de har vid bebisen, så hör man när den gråter.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Zuzanne skrev 2014-06-21 23:28:42 följande:
    Som vi förstår det genom erfarenhet av vår hund, så visar han tydligt att han hatar barnets gråt och även ibland glädjetjut. Han försöker gå undan men det duger inte ens om barnet är i ett annat rum. Han vill inte vara nära barnet, han försöker "ta" barnets plats när hon sitter i knät, eller ställer sig framför så att jag inte kan se barnet. Han är svartsjuk och jag vill få bukt med det.
    Denna viktiga information utelämnade du i din TS för att...?

Men skall man lägga in all din beskrivning (den du ger i efterhand) och den från din TS så säger jag så här., Hunden hatar knappast din bebis.
    Den är svartsjuk. Dock så finns det vissa som förväxlar svartsjuka med "hat".

Dock din beskrivning stämmer bättre in på svartsjuka än just hat trots allt.

Dock så förtar det inte sanningen av att du förväxlade "god hörsel" med "känslig hörsel" ändå.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hunden hatar barnet?