Inlägg från: Anonym (gaddad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gaddad)

Grannen stjäl "vår" uteplats

Kanske ska låna någons cykel/sparkcykel och åka på loftgången? Låta barnen leka med andra grejer. De står ju på allmän loftgång...

Eller så ger folk fan i andras grejer. De är fortfarande någons ägodel och man får inte nyttja dessa bara för att de står utanför dörren. Puckon det finns

• Anonym (gaddad)
    Amanda84 skrev 2014-06-21 14:30:02 följande:
    Det måste vara väldigt irriterande, men som tidigare skrev så är det nog svårt att hindra henne även om det är era möbler hon använder.

Hur ser det ut där hon bor? Det här skall ni ju egentligen inte behöva göra, men om jag hade varit er, så hade jag nog för fridens skull ställt ut en gammal stol alldeles bredvid hennes dörr, så att hon förstår vinken och kan sätta sig där.

Uppenbarligen förstår hon ju att hon gör fel eftersom hon flyttar sig när hon märker att ni ser henne. Antagligen hade hon själv väldigt gärna önskat att hon kunde ha utemöbler utanför sitt eget fönster, precis som ni har.

Då får väl hon köpa egna grejer, grannkärringen. Vad hon önskar är irrelevant
  • Anonym (gaddad)
    Anonym (A) skrev 2014-06-21 15:16:52 följande:
    Skrev jag att du skrev det? Jag ställde en fråga, du vet med frågetecken bakom.

Ja, jag anser att ens grannar ska kunna respektera ens saker fast de står i en loftgång.

Tycker nog de flesta med en fungerande hjärna.
Svar på tråden Grannen stjäl "vår" uteplats