Inlägg från: Amanda84 |Visa alla inlägg
  • Amanda84

Grannen stjäl "vår" uteplats

Det måste vara väldigt irriterande, men som tidigare skrev så är det nog svårt att hindra henne även om det är era möbler hon använder.

Hur ser det ut där hon bor? Det här skall ni ju egentligen inte behöva göra, men om jag hade varit er, så hade jag nog för fridens skull ställt ut en gammal stol alldeles bredvid hennes dörr, så att hon förstår vinken och kan sätta sig där.

Uppenbarligen förstår hon ju att hon gör fel eftersom hon flyttar sig när hon märker att ni ser henne. Antagligen hade hon själv väldigt gärna önskat att hon kunde ha utemöbler utanför sitt eget fönster, precis som ni har.

• Amanda84
    Anonym (gaddad) skrev 2014-06-21 15:10:30 följande:

Då får väl hon köpa egna grejer, grannkärringen. Vad hon önskar är irrelevant
    Givetvis håller jag med i sak. Men för att slippa problemet så hade jag ställt ut en stol så att tanten låter bli att ta de möbler som jag ställt där åt mitt barn.
  • Amanda84
    trollmeg skrev 2014-06-21 16:37:48 följande:

Svårt problem. Jag tror hon är avundsjuk och vill demonstrera att hon inte tycker ni ska ha stolar där när inte hon har det. Löjligt, men svårt att hantera då ju, som hyresvärlden säger, det inte ingår i er lägenhet.

Men rent förnuft säger ju att går man förbi ett fönster så tittar man inte in. Inte heller tar men en egen stol och sätter sig utanför grannens fönster. Ännu mindre tar grannens stol.

Kanske ska du prova att agera på samma sätt. Ta med dig stolen och sätt dig precis utanför hennes fönster, så får du se hur hon reagerar.
    Skämt åsido, inget jag skulle göra förstås, men lite  frestande är det ju ...
    Fast det finns väl risk för att komma med i grannfejden och det vill du nog inte.

Kanske kan du låta bara bordet stå kvar och ha hopfällbara stolar du ställer i hallen som du tar ut när du behöver. Hon sätter sig väl inte där om det bara finns ett bord och ingen stol.

Jag tror faktiskt inte att hon sätter sig där för att demonstrera något eftersom hon flyttar sig när hon upptäcker att TS ser att hon sitter där. Jag tror att hon istället bara tycker att det är jäkligt skönt att sitta där och sola och att hon "passar på" när hon tror att ingen ser.
Svar på tråden Grannen stjäl "vår" uteplats