• honungmannen

magnesium.

Hur märks det att man har magnesiumbrist? Vad blir bättre om jag tar magnesiumtillskott? En tabl.om dagen e det ok?

• Svar på tråden magnesium.
  • Annelie 76

Kolla på www.halsosidorna.se för att se bristsymptom. Själv fick jag myrkrypningar i benen, sendrag kan också bero på brist. Tar man inte extrema doser så är det svårt att överdosera magnesium, det värsta som händer är att man blir lös i magen. Håll dig under den dosen så är det lagom. Jag behöver 500mg om dagen för att hålla mina myrkrypningar borta, rdi är 300mg.

• honungmannen

Ok, hej.. Tack. Köpte på apoteket, man ska ta 1 tbl 1-3ggr dagen. Då tar jag 2 då, så klarar jag maxdosen.

• Limaliie

Man kan bara kolla brist genom blodprov. Men kör du på 2 om dagen, det är ingen fara alls! Man kan inte överdosera magnesium så det blir farligt, däremot kan man bli kass i magen om man får i sig för mycket.

• honungmannen

Coolt.. Tack för info

Limaliie skrev 2014-06-21 20:12:01 följande:
    Man kan bara kolla brist genom blodprov. Men kör du på 2 om dagen, det är ingen fara alls! Man kan inte överdosera magnesium så det blir farligt, däremot kan man bli kass i magen om man får i sig för mycket.

Svar på tråden magnesium.