Inlägg från: Förälder111 |Visa alla inlägg
  • Förälder111

    Bra mobilabonnemang till10-åring??

    Hej!
    För ett år sedan gjorde jag en ordentlig jämförelse mellan operatörernas abonnemang lämpade för barn. Min son var då tio år. Jag fann att viktiga delar av villkoren var mycket svåra att hitta på operatörernas hemsidor.

    Vi hade haft dåliga erfarenheter av kontantkort från Comviq: När sonen surfade, och surfpotten tog slut, så fortsatte surfen på samtalspotten så att den också tog slut. Resultatet var att han inte kunde ringa med telefonen (vilket ju är det som är viktigast med en telefon ).

    Ibland fick man ringa till operatörerna för att få reda på vad som hände när surfpotten tog slut, eftersom uppgifterna på deras hemsidor var så knapphändiga eller svåråtkomliga.

    Sedan hittade jag en ny operatör: Vimla. Allt var rätt på deras abonnemang: Surfpotten och samtalspotten var åtskilda, så att sonen alltid kunde ringa oavsett om han hade surfat bort surfpotten. Eftersom surfandet kan variera en hel del från månad till månad, blev jag också glad för att överbliven surfpott fördes över till nästa månad. De flesta operatörer annullerar nämligen överbliven surfpott vid månadsslutet, något som de inte framkommer särskilt tydligt.

    Dessutom hade vimla litet mer surfpott per månad (3 GB ist f 2). Så det var bara plus. Nu har han använt abonnemanget i snart ett år och jag ser inga problem.

    Månadsavgiften är den samma som för andra "barn"-konton: 100 kr per månad, vilket faktureras.

    Eftersom Hallon och Comviq satsar massor på reklam, vill jag gärna rekommendera Vimla mindre, eftersom den är bättre i alla avseenden.

Svar på tråden Bra mobilabonnemang till10-åring??