Ia84 skrev 2014-06-23 16:00:09 följande:
Ja fy vilken sorg ett missfall måste föra med sig :(. Tog det hårt på din kille med? Hur långt gången var du då?
Vad känner du inför att kanske få tvillingar eller trillingar?
Jag ska inte på något VUL. Fick en lapp med information om när jag ska ta pergotime osv. På lappen så står det att de gör VUL den och den tiden i cykeln, men när sköterskan gav lappen till mig så sa hon att dem slutat med det och strök över det med VUL så antar att det är olika på olika stället. Ska iaf ta blodprov CD 23 för att se om jag haft ägglossning.
Min man har lämnat spermaprov vilket var helt normalt. Din?
Läkaren sa att nu testar vi pergotime i ett halvår, börjar på lägsta dosen och kan höja dosen två ggr om det ej ger någon effekt. Jag ska ta pergotime varannan månad. Annars blir det remiss till ivf-enheten men då måste jag gå ner lite till i vikt. Sa dem till er?
Var i vecka 27, och missfallet träffade oss som en bomb. Blev igångsatt och födde en underbart söt liten pojke. Det tog mycket, mycket hårdare på mig av en enkel anledning, jag fick träffa vår son, min man ville det inte, och det respekterade jag.
Det vore såklart jobbigt med fler barn, allt blir dubbelt så dyrt till att börja med, och även om man har en stabil ekonomi är barn dyra nog som de är. Dessutom vill min make egentligen bara ha ett barn, han är väldigt orolig för att han inte skulle hinna med att ge två barn den tid och kärlek de förtjänar.
Var konstigt de hade tagit bort VUL, men skönt att veta det är fler som ska skippa det. Hur kommer det sig ni ska ta pergotime varannan månad?
Min man har inte lämnat spermaprov, med tanke på att vi har varit gravida. Skulle först testa pergotime i 3 månader nu, sen skulle han lämna ett prov. Ser det fint ut ska vi ha pergotime i 3 månader till efter ett kort avbrott. Och funkar inte det hoppas jag på IVF. Men blir nervös nu när Rockabilly skriver man kan vara för ung. Är ju bara 25 och min man 30. Hur gamla är ni?
Tar du några kosttillskott som folsyra, järn och vitaminer?