• Emmatrollunge

försäkringar

Försökt förut med en liknande tråd men provar igen!
    Finns så många bolag och tillägg hit och dit med försäkringar.
    Vad ska man välja?
    Vill ha en försäkring som täcker typ medfödda sjukdomar och ev. Förlossningsskador.
    Kostnad är inte mest intressant i ämnet utan snarare att man får hjälp om något händer och inte -"tyvärr täcker inte försäkringen om barnet är född på ojämnt datum och har bokstaven A i namnet"... (om ni förstår hur jag menar ;)
    Är ju gravid fortfarande så från gravidförsäkrig...
    Tack! :)

• Svar på tråden försäkringar
  • Alexi

Trygg hansa fick väl bäst i test i någon undersökning. Men man får inte allt, och alla bolags försäkringar är ju en avvägning mellan vad man får och vad man betalar i premie. Så det är väl bara att grotta ner dig i deras finstilta villkor och jämföra.

• Emmatrollunge

Har läst lite men tycker inget gäller när det väl händer något...

Förlossningsskador verkar hos många vara skador på mamman OM de spricker från a till ö och förlorar flera liter blod.. då får man 1500 som mest...

(Lite väl negativt skrivet av mig men det är ju såå tråkigt men alla "om" "men" i texterna. ..)

• Alexi

Men det viktigaste en försäkring ska täcka är om barnet blir invalidiserat på något sätt och aldrig kan jobba.

Pengar för ev förlossningsskador har jag inte tänkt en tanke på.

• Emmatrollunge

Fast syrebrist vid förlossningen räknas ofta som förlossningskomplikation och då många inte täcker det ingår ju typ cp i vad som inte täcks...

Kanske uttryckte mig slarvigt..

Jag bryr mig heller inte ifall jag råkar spricka.

Det är sånt som läker..

Tänkte mer ur barnets syn...

• honeydew

Jag hade trygghansas gravidförsäkring (betalade för den dyrare) och bytte sen till deras barnförsäkring direkt efter förlossningen.

Jag fick högt blodtryck och blev sjukskriven 50%, fick ersättning för det.

Efter förlossningen låg vi inne på BB två dygn och fick ersättning från min privatförsäkring.

Lillan blev sjuk med lunginflammation efter en månad och vi var inlagda, fick ersättning. Sen har hon tyvärr problem med njurarna (medfött) och vi är under utredning om det ska täckas av försäkringen eller ej (hennes problem går att operera). Hann ju teckna innan det upptäcktes. Nu får vi iaf ersättning för alla sjukhusvistelser, hade vi inte fått om vi hade väntat med att ta försäkring.. Men tror inte vi får något engångsbelopp då "skadorna" ej är permanenta.

Så vi har fått utbetalt för våra försäkringar flera ggr om vid det här laget. Och trygghansa har varit väldigt lätta att ha att göra med, de har inte "krånglat" en enda gång för oss.

Vet inte om det var svar på dina funderingar, men jag är väldigt glad över att vi tecknade försäkring iaf.

• Alexi

Men täcker inte gravidförsäkringen skador vid förlossningen då?

• Emmatrollunge

Inte alla..

Just därför tänkte jag om någon annan visste.

If, trygg hansa, länsförsäkringar........

Listan är lång och allt i en röra när man läser! Vem hade vad och så vidare.

Letar efter någon med erfarenhet av bra och dåliga bolag som kan ge konkreta tips.

• Alexi
    Emmatrollunge skrev 2014-06-23 15:39:48 följande:

Nepp det var en ny sida!

Tack så mycket Alexi! :)

• PlumeriAn

Trygg hansa alla dar i veckan! Skulle aldrig välja något annat.
    De har varit helt underbara sedan sonen fick cancer och de har alltid hjälpt oss med allt annat också. 

Lucas ♥ 1 mars -13 amandiii.blogg.se
Svar på tråden försäkringar