• AiramE

Cypern i maj...

Undrar om det är någon som har varit i Cypern i början av maj med en nästan 1 år gammal "bebis"? Hur varmt var det? Rekommendation på vad man ska ta med sig och vad man ska ha på dem?

Tack på förhand : )

• Svar på tråden Cypern i maj...
  • zarah27

Jag var i slutet av april och då var det rikrigt kallt vissa dagar. Havet gick ej att bada i alls så det är ju bra om det finns en pool. Vet inte, kanske vi bara hade otur med vädret också... men ta med en del långärmade tröjor till bebben ifall att...

• Plupp79

Vi ska åka dit 8:e maj i år. Då kommer Saga att vara 10 mån och 1 vecka. Med oss kommer Sagas kusin och hans familj att vara, han är 5 dgr äldre än henne.
    Vi ska bo på Blue Village, Callisto i Agya Napa

Inte svar på din fråga.... men ett kul sammanträffande

• tildemilde

Jag jobbade där och kom dit i början av maj. Som en varm sommar hemma i sverige men det kan bli riktigt varmt. Ibland har man ju otur med vädret så man måste nog räkna med varmare kläder, kvällarna i maj är svala.

• aket

Hej! vi var där på bröllopsresa förra året och hade med oss vår lilla, han var då 7 månader. Åkte 9 maj och stannade en vecka, bodde på Blue Village Althea Beach. Det var ordentligt varmt på dagarna och behagligt på kvällarna, vi behövde inte ens ha jacka på kvällarna. Veckan före hade det tydligen varit mycket kallare, så det kan nog variera rätt så mycket just den tiden.

Vi hade med solhattar, shorts, linnen, t-shirts, bodys, strumpor, byxor, koftor, snusnäsdukar, jeansjacka. På dagarna hade han linne och shorts, kvällarna varierade men alltid en kofta och snusnäsduk runt halsen. Just det blåste lite kallt nån kväll och då hade vi tunn sommarmössa på också.

Fråga på om du undrar något mer

Jag är SÅ avundsjuk , vi kommer inte kunna åka iväg förrän i höst igen.

• Titti Boo

Vi åker till Cypern den 16/4, mina föräldrar bor där nere på vintern. Nu är det 20 grader som varmast mitt på dan men kvällarna är kalla.
    Vi tar inte med blöjor eftersom det finns Libero att köpa för ca 150kr/paket.
    Jag har hört att det ska finnas svensk barnmat att köpa (tex nestle) men min mamma har inte hittat något annat än amerikansk barnmat. Min dotter är 9 månader när vi åker och det hade varit bra om man kunde få tag i barnmatsburkar ifall hon matvägrar. Man får väl ta med sig i värsta fall. Välling och gröt kommer jag att ta med mig.

Är det någon som köpt svensk barnmat i Aiya Napa? Var i så fall?
    Någon som provat ngn annan barnmat som finns att köpa?

Svar på tråden Cypern i maj...