18 månader mellan barnen för lite?
Har 18 månader mellan våra barn och inga negativa erfarenheter men då har också pappan varit väldigt närvarande från början med andra barnet. Är du ensamstående eller finns där en annan förälder?
Har 18 månader mellan våra barn och inga negativa erfarenheter men då har också pappan varit väldigt närvarande från början med andra barnet. Är du ensamstående eller finns där en annan förälder?
. Det viktigaste är väl att man låter den äldsta vara just så liten som han/hon är och inte börjar kräva en massa märkligheter bara för att han/hon blivit storasyskon. En 1,5-åring är väldigt liten .
Jag ser inte hur det ena skulle utesluta det andra när det gäller familjegemenskap och ensamtid med ett enskilt barn om man lever i en parrelation där båda föräldrarna är närvarande oavsett om barnen kom tätt. Vi delar upp oss med barnen då och då men har också mycket familjetid, det har väl ändå inte med ålder mellan barnen att göra utan snarare hur föräldrarna ser på det hela?
Penida. I sista inlägget är vi nog överens. Jag tror inte en anknytning förstörs bara för att ett syskon kommer, däremot förändras delar av situationen. Jag ser syskon som en gåva att växa och lära sig både leka och kompromissa med. Att ett barn får sina föräldrars fulla uppmärksamhet jämt tror jag inte heller är av godo.
Det jag försökte påtala är att egentid med föräldrarna är inte allt som är värdefullt.
Delar av anknytningsteorin är nog inte heller helt korrekt även om den är svår att motbevisa där den brister.
Ditt nick tyder på att du inte bor här, var bor du? Det är givetvis svårare i andra länder där män (pappor) inte har så stor rätt.