Funderar på att dö, faktiskt...
Nu vet jag ju att det finns många som har det värre än vad jag har det, så jag vill börja med att be om ursäkt för att jag gnäller över mina små betydelselösa problem.
Till att börja med, jag avskyr mitt jobb. Det är inte själva arbetet i sig jag inte trivs med, det är ledningen i företaget som är helt åt helvete. Jag utför enormt avancerade uppgifter som nästan ingen kan, det är mitt jobb. Det är långa dagar och hårt arbete. Jag är underbetald, har extremt dåliga anställningsvillkor och blir dessutom illa behandlad dagligen, bland annat har ledningen separerat mig från kollegorna och VD i firman (min närmaste chef) behandlar mig otroligt nedlåtande.
Men jag kan inte säga upp mig. Jag har inte någon a-kassa nämligen eftersom jag hade eget förut, så jag uppfyller inte kraven. Så jag har inte råd att sluta.
Det hade jag kanske klarat om mitt privatliv var i ordning. Det är det inte. Jag älskar en kvinna som lever mycket lycklig tillsammans med en annan man. Som om inte det vore nog är hon min närmaste vän. I den mån jag har nära vänner. För det har jag tyvärr inte så många eftersom jag helt enkelt inte är en särskilt bra människa. Jag är en tråkig och trött arbetsnarkoman som drömmer om stora äventyr, men i praktiken sitter jag innanför mina fyra väggar och kommer aldrig mer ta en risk så länge jag lever. Jag gjorde det en gång, tog risker alltså, och det gick åt helvete.
Som om inte detta vore nog är jag en föredetting. Jag har varit på toppen av mitt yrkesliv och klättrar nu nedåt i rask takt. Jag har väl en 30 år kvar att ge i arbetslivet, i alla fall. Och jag kommer få avsluta mitt yrkesliv lägre än jag började. Det känns kul.
Kort sagt, jag är en bitter, utbränd och sorglig typ. Det är självförvållat. Och jag har ingenting att se fram emot. Nästan ingen som stöttar mig. En gång beskrev jag mig som romantiker, men... Jag älskar den jag inte kan få och så är det med den saken. Vad fan skall det vara för mening med livet? Är det någon som vet det?
Som sagt var, förlåt att jag gnäller. Ville väl bara säga det här till någon.