Du måste logga in för att svara i en tråd.

• fibbe

Didrikson!

Ska köpa regkläder till lillen,han är i dag 1,5 år,har tyvär ingen längd på han,men han använder strl 92 på övriga kläder.

Vill kunna ha regnkläderna utanpå overallen i vinter (alltså när han är ca 2 år),sen till våren och sommaren 2015. Ska jag köpa 90 eller 100? Har hört att dom är stora i storleken,men känns som om 90 kommer bli för litet om han ska ha overall under?

Kommer köpa ofodrat.

• Svar på tråden Didrikson!
  • Flisan79

Bättre för stort än för litet. Håller med om att de är stora i storleken dock men då kanske de räcker till nästa år med?

• ursula
    Flisan79 skrev 2014-06-23 21:59:37 följande:
    Bättre för stort än för litet. Håller med om att de är stora i storleken dock men då kanske de räcker till nästa år med?
    Jag tycker att kläder ska passa, Skulle inte själv villa ha för stora kläder
  • Hallonbåt02

Jag har köpt större men det får heller inte vara för stort, min 4 åring  (tjej) har stl 100 nu.

• honeydew

De är jättestora i storleken. Har också en 4-åring som har storlek 100 på deras regnställ, men övriga kläder 110. Vi jag alltid köpt en storlek mindre på Didriksons utekläder, då har de suttit bra.

• Judiths

De är väldigt generösa i storleken som sagt. Min tvååring är 81 cm (visserligen smal och nätt i kroppen också), jag köpte Didriksson regnställ i strlk 80 till henne nu precis och det är rejält stort (90 var så stort att det var tydligt att det inte fungerade). Jag tog med henne och provade, det är ett tips om du har möjlighet.

Svar på tråden Didrikson!