• Anonym (Mårförjävligt)

Xanor depot, bara ta en eller två?

Hej,

Mår skit. Legat och grinat med ångest och tänkt massa dumma tankar på att skada mig några timmar nu.

Orkar inte in till psyk igen. Vill inte bli kvar där heller, så det är ju ingen vidare idé. Kom på att jag har Xanor depot tabletter i ett skåp som jag fick utskrivet för ca ett halvår sen. Har inte velat ta dom. Men faaaaaan kan man ta en eller två tabletter och det hjälper tillfälligt? Eller hjälper de bara om man tar de under längre tid?

Vet inte vart jag ska ta vägen.

• Svar på tråden Xanor depot, bara ta en eller två?
  • enäggs81

Ta en du. Du har ju fått dem utskrivna just till dig. Sök sedan hjälp ur ett längre perspektiv. Viktigt att du får ordning på ditt mående.

• Anonym (panica)

vad är det gör styrka på dem? / hur många mg har du blivit ordinerad?

• Anonym (Mårförjävligt)

Det är 0,5 mg.

• Anonym (Mårförjävligt)

enäggs81 - jag har hjälp och har haft under längre tid.

• Anonym (panica)
    Anonym (Mårförjävligt) skrev 2014-06-29 16:02:22 följande:
    Det är 0,5 mg.

ok. är du ordinerad att ta en? eller står det max 2?

dem ska tas vid behov. och ger effekt direkt.
  • Anonym (Mårförjävligt)
    Anonym (panica) skrev 2014-06-30 08:18:30 följande:

ok. är du ordinerad att ta en? eller står det max 2?

dem ska tas vid behov. och ger effekt direkt.
    Fast Xanor depot är inte samma som Xanor tabletter man tar tillfälligt. Det är meningen att vara långtidsverkande. Är ordinerad 1 tablett två gånger dagligen. Men vill inte äta dom så för är rädd att bli fast då jag har missbruksproblem i bagaget. Därför undrade jag om det ens hjälper att ta en-två stycken vid enstaka tillfällen, när de eg ska tas dagligen.
  • kramin
    Anonym (Mårförjävligt) skrev 2014-06-30 11:02:44 följande:
    Fast Xanor depot är inte samma som Xanor tabletter man tar tillfälligt. Det är meningen att vara långtidsverkande. Är ordinerad 1 tablett två gånger dagligen. Men vill inte äta dom så för är rädd att bli fast då jag har missbruksproblem i bagaget. Därför undrade jag om det ens hjälper att ta en-två stycken vid enstaka tillfällen, när de eg ska tas dagligen.
    All xanor verkar mer eller mindre direkt. Depåvarienten är till för att man ska få en jämnare nivå av läkemedlet i kroppen, eftersom xanor annars går ut väldigt fort (alltså typ på 10-20 min) i kroppen men också försvinner ur kroppen rättså fort (på några timmar).
  • Anonym (panica)
    Anonym (Mårförjävligt) skrev 2014-06-30 11:02:44 följande:
    som kramin skrev så verkar all xanor mer eller mindre direkt.
    depot släpper ut lite effekt då och då. Inte full effekt på en gång som med vanliga xanor.
    mindre risk att du blir fast om du tar vid enstaka tillfällen än dagligen.

hur gick det,tog du någon? hur mår du nu?

Svar på tråden Xanor depot, bara ta en eller två?