• Bella B

ONT under revbenen och illamående i v.30! Vad kan det vara?

Har under dagen fått jätteont under revbenen. Det gör konstant ont "bränner till" med korta mellanrum. Mår dessutom illa och känner mig allmänt konstig. Vad kan det vara? *orolig*

Är i v.30

• Svar på tråden ONT under revbenen och illamående i v.30! Vad kan det vara?
  • Freyja

jag har presic likadant , blir bättre när jag sträcker på mig .Misstänker att bebben ligger å trycker på .... är i V. 31

• Willgus

Gör det mest ont på högra sidan? Jag har läst att bröstkorgen börjar vidga sig en del ungefär vid v30 för att göra plats för allt. Eftersom hjärtat sitter på vänstra sidan så håller sig barnet ofta mycket på högra... Jag är också illamående till och från nu i v29, särskilt när jag är hungrig, men jag tycker att du ska fråga din bm så att det inte har med blodtrycket att göra.

Ledsen att jag inte vet mer... Lyckat till!

• Vattenblomma

Samma här, är i v 33, det underlättar lite om jag hänger över en fotölj och låter magen hänga fritt, men det är otroligt svårt att äta några mängder, mår så illa och har svårt att andas.

• Tovalisa

Jag är bara i v 28 och har märkt samma sak. Har inte jätteont men det känns varje gång jag skrattar och jag har redan haft ganska tungt att andas ett par veckor, beroende på hur bebin ligger. Är ganska kort, så kanske det är därför jag redan känner av samma sak som ni...

• MiaB72

Har samma!! Glömde faktiskt fråga bm idag, men jag tror att det är så att bebben ligger och trycker, speciellt min som ligger med huvudet uppåt. Märker att det är värre på kvällarna. Var ett tag orolig att det var magkatarr eller magsjuka på g men det bryter ju aldrig ut så därför är det väl nåt som har med bebben att göra!

• Bella B

Det gör konstant ont på båda sidorna och gör inte mer ont när drar djupa andetag, skrattar eller likn. Däremot bränner det till med jämna mellanrum. Det hjälper inte att ligga, sträcka på mig eller prova andra ställningar utan det gör lika ont hela tiden. Det känns dessutom som att det är väldans trångt i magen just nu och jag måste knäppa upp byxorna och sitta kapprak i ryggen. Och så mår jag illa då... Har även ont nere i ryggen men det kanske inte har något med saken att göra?

sommaren - hur skulle det kunna ha med blodtrycket att göra? Var hos bm förra veckan och då var det lågt och bra. (100/65)

Jag har aldrig känt bebisen sparka mot revbenen men hon kanske ligger och trycker mot dom?

Aj aj aj...

• pillenojd

Kan det vara halsbränna? När barnet pressar på underifrån kan inte magsäcken stänga sig ordentligt varpå magsyra kommer upp i halsen. Detta kan man lindra med kosten (läs på gravditetsåkommor under halsbränna, är inte så insatt i dessa saker) eller receptfri medicin som neutraliserar. Man kan även bli illamående av att magsäcken trycks ihop, att äta små måltider tätt hjälper.

• Tovalisa

ja eller magkatarr. Jag har haft magkatarr de senaste 4 åren och det är ju mer som värk än som halsbränna i mitt fall, ibland då det gör riktigt ont känns det t.o.m. som värk ända i ryggen. Men det är ju i revbenstrakten. Kanske du borde tala med din bm!!

• simi

jag tror att det är sura uppstötningar/halsbränna. Inälvorna är ju uppklämda så de ligger ungefär där. Själv känner jag det mer som om jag har ett blåmärke precis där bröstbenet slutar, vet inte om detta är samma problem.

Svar på tråden ONT under revbenen och illamående i v.30! Vad kan det vara?