Desperat! Snälla hjälp!
Hej
Jag är desperat och jag vet inte vad jag skall ta mig till. Min kille är 6 månader. Han äter ur flaska och vi använder Mam. Problemet är att jag inte får honom att äta ur napp nummer tre. När han äter ur napp två fungerar det klockrent men går jag över på napp tre vägrar han. Visst jag fattar att det kommer snabbare och antagligen har han ju inte tekniken men hur skall jag kunna träna honom på detta? Jag behöver verkligen tips. Har också testat med avent-flaska och det är lika dant där.
Anledningen till att jag behöver använda napp nr 3 är för vällingen. Det korkar igen i den nappen som är nr 2. Lilleman blir vansinnig. Jag har testat pipmugg från 4 månader och det fungerar inte det heller. Han blir vansinnig och vägrar äta. Byter jag direkt till napp med storlek 2 så äter han hur bra som helst.
Om jag försöker dricka ur glas så försöker han också men han får ju inte i sig något vidare då det rinner bredvid, då det kommer för snabbt.
Alla tips tas tacksamt emot.
Att pappa skall ta över matningen är heller inte ett alternativ. Igår när jag gav honom välling så bytte jag till trean och då gick det bra. Då var han halvt sovandes och kanske var det därför som det gick. Idag gick det inte alls.