• Habbi

Redan börjat "boa"

Jag gick in i vecka 22 idag och har redan börjat vilka pyssla med ALLT i hemmet, jag har redan under två dagar fixat skötbordet, sängen, tvättat sängkläder till bebis, röjt i garderober så bebisens kläder ska få plats och vill bara fortsätta! 

När började ni boa och tycker ni det är fel att börja såhär tidigt? 

Vi har en son på 3 år också så vi tänkte att det kan vara bra att få fram sängen såhär tidigt iallafall så han kan börja förstå mer att det om ett tag kommer en till som ska bo här.

• Svar på tråden Redan börjat "boa"
  • Annelie 76

Skötbord och säng är väl något tidigt en resten är väl inte helt fel. Jag är i samma vecka som du och har börjat litegrann jag också. Sortera babykläder (vilket jag inte gjorde när jag la undan dem efter förra), planera garderobsutrymme, tvätta osv. Har även köpt babyskydd fast det var mest för att jag fick skatteåterbäring...

Jag tänker som så att när magen blir större kommer jag inte orka göra vissa saker och då är det bättre att jag gör dem nu... Jag har ju allt nästan sen förra barnet, det ska "bara" tas fram och fixas till.

• Limaliie

Äsch skötbordet satte vi nog upp i v 25, sängen likaså. Tvättade nog alla sängkläder/kläder runt v 27-28 för jag ville ha det klart. Fått massor av syrran så det tog sin tid.

Är nu i v 34 och tycker det är såå skönt att allt är klart, nu har vi även förra veckan fixat det sista i hennes rum. Sängen är dock inte bäddad eller så men det går ju fort.

Har en jättemage, högt sf-mått och allt är tungt nu så jag är glad att vi började tidigt. Många tycker säkert vi överdrev men det skiter jag i Glad

• Limaliie

Ok nya kläder vi köpt har vi tvättat lite efterhand, och i helgen kommer mina föräldrar hit med lite de köpt så blir en omgång tvättande till. Men det tvättar man ju ändå med det andra så.

• Habbi

Okej, tack för era svar!

Jag tror jag kommer få paket från H&M och även två st från en bloppis med bebiskläder idag eller imorgon.. kommer vilka tvätta dom direkt och vika dom så fint och lägga in dom i bebisens garderob. Det är ju så mysigt! :P

Det är första kläderna, har faktiskt inte köpt någonting åt bebisen förens i förrgår då vi gick lös på Ikea ;D

Svar på tråden Redan börjat "boa"