Inlägg från: Mira76 |Visa alla inlägg
  • Mira76

Junibebisar 2014

Hej!

Hoppas det är ok att jag gör ett inhopp här..jag har en dotter född i mitten av juni. Hon har förskjutit dygnet väldigt och somnar inte förrän kl 24. Sen sover hon till kl 10 med ett par uppvak. Men det börjar bli jobbigt att inte ha någon tid att varva ner på kvällen, och inte ha en minut tid på tu man hand med sambon..Om jag lägger henne tidigare sover hon en halvtimma och är sedan jättepigg igen.

Så..tänkte höra om någon här har samma problem?

När lägger sig era små och hur sover de?

• Mira76

[quote=74488347][quote-nick]hurtänktedunu skrev 2014-12-08 21:22:26 följande:[/quote-nick]Så är vår också. förr somnade hon 02 nu 00 mer. men å andra sidan så är det bra för om hon somnade som andra barn kl 19 skulle mannen knappt få någon tid med henne. men jag har gjort så att vi går upp tidigare. efter några dagar somnar hon tidigare. jag lyckades ju justera 2 timmar. :D[/quote

Skönt att höra att man inte är ensam om att ha en nattuggla! Vad bra att du kunde justera det lite, det är min plan nu..Idag gick vi upp 9 istället för 10, vet inte vem som var tröttast, jag eller gumman..

Hur mycket justerade du varje dag? Vet inte om jag ska göra det drastiskt eller gradvis..

• Mira76
    LovaViola skrev 2014-12-08 21:46:37 följande:

Här somnas det också sent! Kring elva ibland halv tolv. Och det blir ju ingen ensamtid för mig heller eftersom att jag går och lägger mig samtidigt som henne för annars orkar jag inte! Hon sover ju då oftast till 09.30-10.00.. Men man kan nog justera det där lite och försöka få henne att inte sova en stund på kvällen, men då får man istället en övertrött bebis.. Tja det löser väl sig så småningom tänker jag.

Ja jag hoppas det ordnar till sig.. Ska försöka justera det lite genom att gå upp tidigare samt hoppa över vilan på kvällen.. Får se om det går. Innerst inne känns det som hon sover som bäst mellan 24-06 och att hon inte är redo för nattsömn innan tolv..jag läste någonstans att det är den tiden som är "natt" för många bebisar. Sover ditt barn bra när hon väl sover?
Svar på tråden Junibebisar 2014