• Rixa

6½ åring ...orolig

Oj, vilket jobbigt problem ni har! Lät lite kul med pippi långstrump liknelsen ändå. Jag kan inte tipsa något angående själva problemet med ert barn men har varit runt i sjukvården med min son som fick en skallskada. Han var en s k "Svarte-Petter" som en läkare jag pratade med påstod är en benämning på de patienter ingen vill ta ansvar över. Oftast pga av flera skador inom olika områden som kan påverka de övriga skadorna. De fladdrar runt med olika remisser.  

Kan bara råda dig till att begära ett samtal med verksamhetschef eller överläkare om ni inte kommer vidare. Var bestämd och begär ett inbokat besök omgående. Bestäm dig för att IDAG ska du ha fått till en tid för läkarbesök och släpp inte telefonluren förrän det är klart. Varje gång en remiss går iväg har de responstid på 3 månader och månaderna tickar iväg till ingen nytta och ingen hjälp. 

Begär ut journaler! Det kan vara så att någon skrivit något i en journal som gjort att hon "fladdrar" runt. Står mycket felaktigheter i journaler som påverkar nästa person som läser. 

"Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Rixa
    kitty79 skrev 2015-01-26 22:10:43 följande:

I Snart två veckors tid så har vi inte tittat på tv efter kl 19 , osv alla har gått och lagt sig i dubbelsängen vid ca halv nio (liksom ingen ide tidigare) det fungerade någonlunda i två tre nätter ,det fungerar inte längre,vi somnar ifrån henne vaknar till och hon tex står upp i sängen ,tittar ut genom fönstret,pigg som en lärka,vi har provat en ny avslappningscd som hennes lärare gav oss ,ingen som helst effekt.

Barnmedicin och Bup skickar remissen imellan sig fortfarande så vi har inte träffat någon annan läkare än den läkaren på VC som skrev remissen den 12 dec.
    Har ringt och fått telefontid med den läkaren imorgon för att förklara problemet som råder.Det här är helt utmattande.

Vilket landsting bor ni i? 
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
Svar på tråden 6½ åring ...orolig