• Flizan30

Funkar strl 86 på 1 åring?

Jag förstår att det beror på storlek på barnet men säg att barnet är normallångt. Funkar en klänning i strl 86 på ett barn som har 80 i strl? Velar mellan dessa strl som min dotter skall ha nästa sommar och funderat på att ta en större strl då den i 80 ser så liten ut. Skiljer det mycket i strl mellan dessa strl?

• Svar på tråden Funkar strl 86 på 1 åring?
  • rere88

man brukar ju säga hellre en storlek för stort så de kan växa i den men oftast är det bättre o prova på barnet o se hur mycket för stort det är.

• viseversa

Ska hon ha den NÄSTA simmas ska du nog snarare köpa en storlek 92 om hon har storlek 80 nu.

• viseversa
    viseversa skrev 2014-06-25 08:05:40 följande:

Ska hon ha den NÄSTA simmas ska du nog snarare köpa en storlek 92 om hon har storlek 80 nu.

Nästa SOMMAR jösses mobilen kan ju inte stava.
  • Frontline
    viseversa skrev 2014-06-25 08:05:40 följande:

Det borde ju betyda att barnet är nyfödd nu och har storlek 80 redan, det barnet behöver nog ha 104 nästa sommar isf
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • viseversa
    Frontline skrev 2014-06-25 08:07:24 följande:
    Det borde ju betyda att barnet är nyfödd nu och har storlek 80 redan, det barnet behöver nog ha 104 nästa sommar isf smile2.gif
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
    Aha jag trodde ta dotter hade storlek 80 NU. Ja är hon nyfödd ska hon nog ha 86 nästa sommar. Hellre lite stoet än för litet.
  • slemtorsk i din bralla

Min dotter är 18 månader och ligger nästan 2 kurvor över normalkurvan på längden... Alltså ganska lång och hon drar 86 och vissa kläder funkar 92 men det är lite stort. I den åldern är det inte bra med för stort heller för det hindrar dem i leken. Rent allmänt säger man ju att 86 är 1-1.5 år så det funkar nog så vida ditt barn inte är jättelitet. Klänning skulle jag iaf ta 86 på i ditt fall.

• nuharjagbytt

Om du har en nyfödd nu så tycker jag inte du ska köpa klänning till nästa sommar. Det är så olika hur mycket de växer och vilken storlek som blir bra.

Om barnet egentligen har 80 så kan 86 vara för stort men det beror ju lite på modellen också.

• Hoppfull84

äh klänningar kan de ha trots att de är flera storlekar för små, bara modellen är bra!

dottern har 98/104 men använder fortfarande vissa trikåklänningar i storlek 74/86.
    en har liksom blivit som en kort tunika med trekvartsärm istället. har de kort är/ingen ärm alls så funkar det ännu bättre, bara de är rymliga och stretchiga över bröstet kan de ha klänningar hur länge som helst.

• Karpalo

Nu funkar 86 troligen ja, men nästa sommar tvivlar jag.. Satsa på 92 isåfall..

Svar på tråden Funkar strl 86 på 1 åring?