• smenskelling

Blastocyst

Hej hej! Jag är på ruvar dag 5 med ett färskt blastocyst. Inga direkta symton förutom lite större och öma bröst. Två första dagarna hade jag lite öm känsla i magen men inget nu. Testar på julafton

• smenskelling

Jo jag tycker det är nog bättre att ruva under jul o nyår för då har man så mkt annat att tänka på under jul ruschen. Jag mår bra och tänker nog inte så mycket igentligen på allt med ivf..hoppas pådet bästa, mer kan man nog inte göra, jo försöka hålla sig lugn och stressfri

Vilken ruvar dag är ni andra på? Och när blir testdagen av?

Grattis till lyckad graviditet 2014bebis!

• smenskelling

Jag fick två utomkvedshavandeskap och blev därmed av med mina två äggledare när jag va gift. Vi prövade IVF med landsting tre gratis gånger, men misslyckades. Det tärde på relationen och vi skildes.

Har sedan 4 år tillbaks en ny man (sambo då vi inte är gifta ). Jag hade börjat vänja mig med tanken på att aldrig kunna få barn, då jag ansåg mig själv som steril. Min sambo visste om detta när vi träffades och det gjorde honom inget då han redan har ett barn sen tidigare, Så jag blev bonus morsa på halvtid. Min lillasyster fick en dotter för tre månader och jag insåg att sådan äkta kärlek ville jag oxå ha, och det är nu därför jag vill testa en sista gång om det verkligen är så att ödet inte vill eller bara ville vänta tills jag blivit äldre o klokare med att låta mig bli en mamma på riktigt. Jag är 30 och vill leva med tanken ": Vi testade iallafall med Ivf, än att senare i livet ha ångest över att varför gjorde jag inte ett försök. " och detta är ändå den korta version av min resa

• smenskelling
    MTLL skrev 2014-12-14 08:39:02 följande:

Gick in och läste på RMC:S hemsida, återföringsdagen räknas som dag 1, så idag är jag på ruvardag 2 :)

Jag känner likadant som du, Smenskelling (?), att jag vill ge det några chanser till innan vi säger att nu lever vi bara vi 2 tillsammans.

Mitt tryck avtog lite igår kväll, men nu känns det som full aktivitet i magen igen... Bra/dåligt?

Jaha, då är jag på dag 7 idag Jag hade oxå en massa mbus i magen de två första dagarna sen nu knappt något, idag har jag känt lite strålning. Men kolla vikten, jag blev helt paff, för två dagar sedan ställde jag mig på vågen, och hade gått ner 2kg!!!! Idag har jag gått upp 2kg konstigt, hur har ni det med vikten? ??
  • smenskelling
    SaraBN skrev 2014-12-14 09:21:34 följande:

Hej, jag har inte fått en fryst blastocyst men väl en färsk. Det resulterade i en liten filur som boxar i min mage i detta nu. När som helst kommer hen ut till oss.

Jag önskar er alla lycka till. <3

Har oxå satt in ett färskt blastocyst

All lycka till dig/er me!
  • smenskelling

Rullar in på ruv dag 10 imorgon Inget annat än lite strålande känsla allt från magen ner till bäckenet i mellanåt. Jag mår bra , lite tröttare*segt att komma upp ur sängen* min sambo påpeka att humöret gungar upp o ner på mig oxå. Hur mår ni andra? ? Vilken dag går ni in på nu ??

Japp vi gör oxå färsk försök.

• smenskelling

Jag fick testdag 23 men ska vänta och ta testet på julafton Min sambo o jag valde att göra så...det blir ett plus och den vill vi se som bästa julklappen på självaste julaftons morgonen.

• smenskelling

Jag fick testdag 23 men ska vänta och ta testet på julafton Min sambo o jag valde att göra så...det blir ett plus och den vill vi se som bästa julklappen på självaste julaftons morgonen.

• smenskelling

söndags i v.6 dag 2 fick jag missfall! Vi var helt förstörda och vi mår fortfarande inte bra! Ta inte ut något i förskott för man blir så himla besviken

Tråkigt med erat missfall. Vi väljer att gå in med 110% positiv inställning med IVF , annars är det inte lönt att gå ugenom persen med allt vad det innebär. Ja man kan få ett minus på stickan, ja man kan få missfall, ja man kan få Ma, m.m. Men! Det är inget Du kan påverka! Jag tar isåfall besvikelsen då! Och inte i förväg. Nu är det så att jag ska ha ett plus på stickan och inget annat.

• smenskelling
    Anermu skrev 2014-12-16 14:49:51 följande:

Hur räknar man odlingsdagarna ? Dygn ? Om man gjort äp tidigt söndag morgon , ska få tillbaka en blastocysta ! Blir återförandet torsdag lr fredag ? Sitter som på nålar , läkaren skulle ringa dagen innan återförandet

Tror fredag ...som jag plockade ut på en tisdag- insättning på söndag= 5dagar de odlade vidare 1 extra dag på mina fyra andra ägg innan de hamna i frysen. lycka till!
  • smenskelling
    Anermu skrev 2014-12-16 15:10:44 följande:

Hur många ägg fick du ut ? Hur många av dom lyckade odlas till blasto ?

Vi fick 11 st. 5st odlades vidare till blastocyst.
  • smenskelling

Hur räknar man odlingsdagarna ? Dygn ? Om man gjort äp tidigt söndag morgon , ska få tillbaka en blastocysta ! Blir återförandet torsdag lr fredag ? Sitter som på nålar , läkaren skulle ringa dagen innan återförandet

Hur har det gått ??
  • smenskelling

Hur har det gått ??
  • smenskelling

Grattis MissMandy till pluset!

Själv stampar jag in på ruv dag 15 idag. uppblåst gas mage, fortfarande öma tuttar och glansiga ögon.

Har inte tjuv testat . 3 dagar kvar!

• smenskelling

Grattis MTLL !!

Jag plussade på julafton Är i V 7 nu . Startat en tråd för oss via ivf som blivit gravida...ingen som svarat än men de ploppar väll in efter hand...BF Augusti

Svar på tråden Blastocyst