• seram

BV? Vad göra?

Hej!

För drygt ett år sedan fick jag diagnosen "bakteriell vaginos" Vidrig lukt och en obehaglig mensvärkskänsla. Jag fick Zidoval utskrivet en gång i månaden, då det kom tillbaka efter varje mens. Efter några få månader kände jag att det här med att peppra en massa antibiotika inte är så där superkul.. så började googla runt och läste om lactal balans. Så när jag kände att lukten kom tillbaka, eller den där obehagliga känslan fanns, tog jag lactal istället, vilket fick symtomen att försvinna. För en stund..
    Nu till frågorna,

Kan det stämma att det verkligen är BV? Numer är lukten helt borta, men den där mystiska dova menssmärtan finns med mer eller mindre hela tiden, så fort min sambo har fått komma i mig. Ibland kan det liksom sticka till i äggledarna.. det känns ungefär som att det jäser i livmodern. jag känner mig lite lätt illamående ibland. Sedan är det ju psykiskt jobbigt med allt detta. Sexlusten har ju dessutom helt försvunnit nu på slutet.. det är inte det att det gör ont p.g.a torra slemhinnor då jag är noga med att smörja med babyolja. Jag är bara inte sugen på sex. Fast jag vill ju egentligen! 

Jag och min sambo vill dessutom skaffa barn. Men det verkar ju totalt omöjligt! Har tagit olika sjukdomstester, de har kollat med ultraljud, inget är fel, förutom lite svamp som jag fick medel mot. Men hur kan man bli gravid om den där Bv:n (om det nu är det) kommer igen så fort han kommer i mig?

Mycket tacksam för hjälp! ..jag vet inte längre vad jag ska göra..

• Svar på tråden BV? Vad göra?
  • Anonym (Wildrat)

Det finns en läkare i Sundsvall som ev kan hjälpa men hon är privat så man får betala allt själv. Men de som vänt sig dit verkar nöjda. Vet tyvärr inte vad hon heter men testa att googla på vaginos och Sundsvall så hittar du nog info.

Svar på tråden BV? Vad göra?