• Eeerika

Långflygning med 14-månaders

Vi flög nu med våran 20 månaders över till USA, mitt främsta tips är att skaffa en bra bärsele, vi körde med ergo baby, klarar upp till 20 kilo, barnet kan sitta på magen, ryggen och höften. TOPPEN vid mellanlandningar och immigration som kan ta lång tid. Sonen sov i den i någon av mellanlandningar. Det är mycket köande när man flyger, incheckning, säkerhetskontroller osv. mycket skönt att ha stöd när man bär barnet.  Samt att det var super smidigt att ta på sig när han skulle somna på planet jag stog i vagga han lite i den sen satte jag mig ner, så satt han ju i den så jag kunde också slumra lite utan att vara rädd att han ramlade ur famnen och han kände sig trygg o nära. Skulle aldrig klarat oss utan den, bära ett sovande eller övertrött barn är ingen höjdare. 

Sen ni är fyra vuxna, turas om hennes vakna tid i planet så kommer det gå galant. Som sagt en 3 åring kan vara mer knepigt att få att sitta still ;)

• Eeerika
    TjockTjinona skrev 2014-07-03 10:27:06 följande:
    Jag har en Beco Buttrrfly som jag tänkte ta med :)

Ni fick inte ta med någon paraplysulky på flyget? Jag har en liten, liten förhoppning om att jag ska få ta med en Chicco Liteway så att barnen kan turas om i vagn och bärsele vid mellanlandningarna. Tänkte dessutom checka in en vagn så att vi har två när vi väl är framme. Men jag kanske måste checka in båda?
    Flyger ni från Arlanda måste man checka in vagnen tyvärr 
Svar på tråden Långflygning med 14-månaders