• Calluna

    Örhängen i mängder!

    Nu ska vi prata örhängen! Berätta gärna något om dina örhängen. Hur många par har du på ett ungefär? Hur ser ditt favoritörhänge ut? Hur mycket kostar ditt dyraste par? Hur förvarar du dem? etc


    Jag ääälskar örhängen och kan inte låta bli att köpa fler och fler. Köper mestadels i äkta silver och guld eftersom jag vill kunna behålla dem i många år. Jag har väl omkring 100 par nu, vilket kanske är lite överdrivet men det är en samling som ligger mig varmt om hjärtat Glad


    Finns det fler där ute som delar min passion för örhängen? Glad

  • Svar på tråden Örhängen i mängder!
  • La Lola

    Jag gillar örhängen mest av alla smycken som finns men är inte i din liga.

    På ett ungefär har jag väl...30 par kanske.
    De flesta hänger på en gammal ljusstake o resten ligger i askar.

    Köper enbart billiga på typ Glitter.
    De håller ju massor av år de också....


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Scoops

    Jag har två par Flört spelar inte alls i samma liga! Jag föredrar guld och brons och just nu har jag ett par enkla med sötvattenspärlor och ett par i brons. Tror mitt dyraste par kostade 500  

    Däremot RINGAR Skrattande det är mina favoritsmycken det ;)

  • kaleidoskop88

    Jobbade med smycken och accessoarer som bc i fem år, så jag har sjukt mycket. En hel sån hög o smal ikeabyrå dock inte i guld, men en del i silver. För mig har det nästan blivit så att jag är lite mätt på örhängen. Har så himla många par att jag skulle kunna öppna en mindre butik, är så dålig på att använda bara.

  • kaleidoskop88

    Jag förvarar mina i små förvaringslådor i plast jag köpt på clas ohlson, tror de är till för skruvar o sånt. Har fem stora smyckesträd ovanpå en byrå med de finaste stora örhängena och mina bästa "studs" i smyckesskrin. Mina ringar ligger i glasskålar o klockorna likaså. Dyraste paret kostade tusen kr o är från Swarovski. Favoriter går inte att säga, varierar från dag till dag gillar dock hängande o lagom stora.

  • Calluna

    Ebay är ju en fantastisk skattkammare om man vill ha många örhängen. Äkta silver till billigt pris.
    Det här med förvaring har jag klurat mycket på. Jag köpte en stor "örhängeskarusell" i lackad metall från Ebay, men örhängena i äkta silver for så illa av att hänga där, de blev snabbt svarta. Så nu har jag pysslat ihop ett örhängesskåp med glasmonter :)

  • Tedrickare1

    Jag är nog känd som fågeltjejen här i trakten. Jag älskar fåglar - har fågeltema på inredning både ute och inne, kläder, smycken, osv.

    Mina favoritörhängen är alla mina fjädrar. Älskar att de är så stora och vackra - naturliga, och så lätta.

    "Du vet, hon med fjädrarna" - yes, det är jag det! ;)

  • Virriga Vera

    Jag handlar smycke i parti och minut på AliExpress. Men skall jag ha äkta guld så är det i butik jag handlar. Jag tror att de dyraste örhänge jag har ligger mellan 5000 - 6000:-, de fick jag genom min försäkring efter att jag haft inbrott här hemma och de ersätter arvegods efter min mamma och presenter när jag fyllt år.


  • Calluna
    Tedrickare1 skrev 2014-06-26 09:39:56 följande:

    Jag är nog känd som fågeltjejen här i trakten. Jag älskar fåglar - har fågeltema på inredning både ute och inne, kläder, smycken, osv.

    Mina favoritörhängen är alla mina fjädrar. Älskar att de är så stora och vackra - naturliga, och så lätta.

    "Du vet, hon med fjädrarna" - yes, det är jag det! ;)


    Fjäderörhängen fattas i min samling. Det måste jag nog spana efter för det kan vara rätt fint :)
  • Tedrickare1
    Calluna skrev 2014-06-26 18:22:06 följande:

    Fjäderörhängen fattas i min samling. Det måste jag nog spana efter för det kan vara rätt fint :)


    Ja, jag tycker så. ;)

    Jag har allt ifrån stora påfågelsfjödrar, till små, små dun. :)

    Jag har även ytterligare några favoritörhängen; örhängen formade som fåglar, fågelbon, samt fågelägg.

    Älskar fåglar. ;) Har bott här i ett år och är redan känd som hon med fjädrarna eller hon med fåglarna. ;) Härligt. Hippie hörde jag en gång också. Måste varit för att jag missat att borsta håret just den morgonen. ;)
  • Calluna
    Tedrickare1 skrev 2014-06-26 19:03:31 följande:
    Ja, jag tycker så. ;)

    Jag har allt ifrån stora påfågelsfjödrar, till små, små dun. :)

    Jag har även ytterligare några favoritörhängen; örhängen formade som fåglar, fågelbon, samt fågelägg.

    Älskar fåglar. ;) Har bott här i ett år och är redan känd som hon med fjädrarna eller hon med fåglarna. ;) Härligt. Hippie hörde jag en gång också. Måste varit för att jag missat att borsta håret just den morgonen. ;)
    Charmigt att du nischat dig så :)
    Om du inte redan gjort det borde du söka på Ebay. Du kommer hitta tonvis med smycken inom fågeltemat :)
  • Virriga Vera
    Calluna skrev 2014-06-26 20:01:01 följande:
    Charmigt att du nischat dig så :)
    Om du inte redan gjort det borde du söka på Ebay. Du kommer hitta tonvis med smycken inom fågeltemat :)
    Jag rekomenderar att handla på AliExpress.Finns massor där.
  • Tedrickare1
    Calluna skrev 2014-06-26 20:01:01 följande:

    Charmigt att du nischat dig så :)

    Om du inte redan gjort det borde du söka på Ebay. Du kommer hitta tonvis med smycken inom fågeltemat :)


    Det har väl egentligen inte varit medvetet, det har bara blivit så. :)

    Jag gör mina fjäderörhängen själv (jag vill vara garanterad att ingen fågel plågats), men tack ändå för tipset. :)

    Jag började göra fjädersmycken (halsband, örhängen, armband, hårspännen, samt lite prydnadsföremål av bl a fjädrar) när jag var omkring tioårsåldern. Jag hade egna fåglar då, och tog fjädrarna som de tappade. :)

    Så detta har jag hållt på med i typ 16 år. ;)
  • Zarch
    Calluna skrev 2015-09-18 10:22:36 följande:

    Lyfter denna tråd igen.

    Hur många par örhängen har du?

    Vilken typ av örhängen gillar du bäst?


    Inte så många, 15 kanske?!

    Mestadels ringar i silver (fejk fungerar för någon kväll). När jag hade kortare hår hade jag rätt stora ringar i öronen, nu när håret är långt har jag lite mindre.
  • Majalotta123

    Gillar mest handgjorda unika smycken.
    Söker ofta på etsy, men också andra speciellt små butiker på nätet.
    Det är så speciellt med handgjorda då man ser att de som gjort dem har använt så mycket kreativitet.

Svar på tråden Örhängen i mängder!