• gladtjeej

Följas åt sista tiden? BF juli.

Jag undrar om ni som har BF i juli vill följas åt sista tiden? Jag bara går och väntar på känningar. Har BF 4/7.

• Svar på tråden Följas åt sista tiden? BF juli.
  • Frida Andersson
    gladtjeej skrev 2014-06-27 10:16:07 följande:

Ja är inte långt kvar! Men vad gör man om det skulle sättas igång spontant innan, försöker de stoppa det eller blir det snitt då i stället? :)

Pratade just med min bm igår när jag var där och det som är att det blir ett akut snitt istället för planerat eftersom bebisen är klar nu ändå. Blev också fundersam då jag inte vill få det stoppat. Nu får gärna bebisen komma! Tänk kommer vara 13 långa dagar nu
  • July

Hoppar in här också, har bf 6/7, inga känningar över huvud taget. Vad gör ni för att fördriva dagarna? Skrikandes

• Frida Andersson
    July skrev 2014-06-27 11:35:22 följande:

Hoppar in här också, har bf 6/7, inga känningar över huvud taget. Vad gör ni för att fördriva dagarna? Skrikandes

dagarna går sakta, men har två töser på 7 & 8 som nu har sommarlov så blir mycket tid med dom. Har vart sjukskriven sen februari för foglossning så denna graviditet har känts som en evighet!!!
  • mmjansson85
    July skrev 2014-06-27 11:35:22 följande:
    Hoppar in här också, har bf 6/7, inga känningar över huvud taget. Vad gör ni för att fördriva dagarna? 

Jag kollar mest på tvserier men jag försöker göra nåt vettigt varje dag också. Jag har lagat lite mat och fyllt upp frysen och städat en del. Det är svårt dock när man får ont i ryggen efter 10 minuter och måste sätta sig och vila.. igår var jag och köpte mysbyxor i storlek elefant att ha på bb, efter det var jag helt död :p
  • Frida Andersson
    mmjansson85 skrev 2014-06-27 12:00:36 följande:

Jag kollar mest på tvserier men jag försöker göra nåt vettigt varje dag också. Jag har lagat lite mat och fyllt upp frysen och städat en del. Det är svårt dock när man får ont i ryggen efter 10 minuter och måste sätta sig och vila.. igår var jag och köpte mysbyxor i storlek elefant att ha på bb, efter det var jag helt död :p
    på tal om kläder så kan jag inte typ ha något och alldeles för snål att köpa nu när det är så kort kvar!!
  • mmjansson85
    Frida Andersson skrev 2014-06-27 12:08:07 följande:
    på tal om kläder så kan jag inte typ ha något och alldeles för snål att köpa nu när det är så kort kvar!!

Jag har använt min sambos kläder senaste veckorna men de kändes väl sisådär... jag hittade jättebra tunna mysbyxor på cubus som jag även kommer kunna ha efter bebis kommer ut. Det är bred stretchig mudd i midjan så dom är superbekväma! :)

Sen så har jag köpt vanliga långa linnen från gina tricot bara i nån storlek större än normalt, kanske inte kommer sitta så tight över magen sen men de gör inte direkt nåt. Dom funkar nog bra att amma i också.

Idag var jag på sista besöket på mvc, allt såg bra ut och om inget händer innan så blir det tul om en vecka för att se att allt ser bra ut och om jag behöver igångsättning blir det 12/7. hoppas såklart att bebis vill komma innan men ändå skönt med ett datum!
  • veronica03

Hej! Åh ja då kan det ju ske när som! Hur snabbt kom första? Vad spännande, har du långt till förlossningen utifall set blir väldigt snabbt?

Hej! Forsta, som kom i borjan av v38, tog ca 4-5 timmar. Hade forsta plotsliga forlossningsvarken hemma (som varade i en minut och derefter genast kom med 5-8 min intervall) kl 12 och baby var ute pa sjukhuset ca 16.30 - med full epidural (annars hade det nog kanske gatt snabbare, men angrar ingenting ). Lakaren tror att denna kommer snabbt och man blir ju lite nojig nar man har en 3-aring att fixa for.

Jag tyckte forsta gangen att det hela hande sa plotsligt, inte nagra forvarkar eller sa. Men sett i bakspegeln sa fanns det nog tecken som tilltagande mensvark dygnena innan, rikligare flytning och diarre. Nu har jag fatt veta att jag skall komma in vid "forsta tecken"... Det ar lite svart att tolka. Har haft mildare mensvark de senaste par dagar (inget akut, men allman lindrigare pms kansla), lite BH (inte regelbundet) och nu lite diarre, men det har jag haft on/off hela graviditeten. Och jag ar ju rastlos och kanner efter hela tiden....

• mmjansson85

Nu har min slempropp börjat lossna!!! :) hoppas det betyder att vi börjar närma oss! Läste att förlossningen oftast startar inom 1 vecka efter att slemproppen gått även om det säkert, som allt annat, är individuellt.

• July

Min slempropp började också lossna för ett par dagar sedan, tror jag!? Sen har det inte hänt något mer sen dess. Men du har väl bf idag mmjansson???

• mmjansson85
    July skrev 2014-06-27 17:08:48 följande:
    Min slempropp började också lossna för ett par dagar sedan, tror jag!? Sen har det inte hänt något mer sen dess. Men du har väl bf idag mmjansson???

Ja exakt! :) lär väl inte hända nåt idag dock men iallafall skönt att de händer Nånting! Så segt att bara vänta när de inte händer nåt alls..!
Svar på tråden Följas åt sista tiden? BF juli.