Inlägg från: FruGrävling |Visa alla inlägg
  • FruGrävling

Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?

Hej. Jag hänger på här. Fick PCOS diagnosen i maj/juni men har starkt misstänkt det i 10 år. Är smal men har väldigt oregelbunden mens o sannolikt mycket sällan egen ägglossning. Nu senast ingen mens på 121 dagar. Fick nu äntligen 'mens' tack vare Provera i fredags så jag börjar med pergo imorgon. Nervös och lite orolig att det inte ska funka.

• FruGrävling
    Ia84 skrev 2014-06-30 14:34:23 följande:

Vad spännande, då börjar vi samma dag med pergotime, fick med mens i fredags. Hur länge har ni försökt få barn? Försökt med pergotime tidigare?

Vi har 'bara' försökt sen november men eftersom min mens alltid varit oregelbunden och eftersom en läkare för 7 år sedan sa att hon 'anade att jag kunde ha PCOS' så sökte vi ganska tidigt. Jag gick till gyn i maj redan då mensen varit borta 90 dagar och hon var säker på diagnosen PCOS så då skickades jac vidare till fertilitetsläkarna på samma klinik

Vi har inte träffat dem än, första lediga tiden var i början av september men han ringde upp och erbjöd oss prova Pergo över sommaren. Om det inte tar sig nu så blir det ytterligare utredning (spolning för mig och spermieanalys för mannen) för att se så vi inte har fler problem.
  • FruGrävling
    Ia84 skrev 2014-06-30 16:30:58 följande:

Vad bra att ni fick börja med en gång. Hur gamla är ni? Vi är 30 båda två. Fick också provera för att få igång en riktig mens, bara haft små oregelbundna blödningar de senaste månaderna. Har haft väldig mensvärk hela helgen. Jag har genomgått en spolning och mannen har lämnat spermieprov.

Jag är 33 och min man är 38.

Ja, jag brukar ju väldigt sällan ha mensvärk o då inte sådär väldigt ont men nu i helgen (fre kväll o hela lör) var nåt alldeles vad det gjorde ont. Tycker synd om de som har det så varje månad.
  • FruGrävling
    Ia84 skrev 2014-06-30 19:47:08 följande:

Har väl haft mensvärk innan o det är verkligen inge roligt. Kanske är proveran som påverkar att man får extra ont.

Ni ska inte på VUL för att se hur många ägg som växt till sig eller? Det ska inte vi, men däremot ta blodprov för att se om jag haft ägglossning.

Nä inget VUL o inget blodprov - mottagningen har stängt hela juli. Jag har länge tempat av och till så när jag håller koll på det har jag bra koll på om jag får ägglossning eller inte. Men eftersom jag oftast inte har ägglossning brukar jag tröttna på det med jämna mellanrum o sluta tempa. Kommer nu helt klart tempa för att se om o när jag får ägglossning.
  • FruGrävling

Tog första pillret igår kväll. Jag var varm som en bastu i natt men vet inte om jag ska skylla det på pergon eller vinet vi drack ;) Vi får väl se hur det går i natt utan vinet

• FruGrävling

Hur går det för er? Dag 9 idag så ikväll tar jag sista pillret.

Har värmevallningar varje natt och de två senaste kvällarna har jag varit helt slut och fått gå o lägga mig redan vid 22 (brukar få tvinga mig själv i säng vid midnatt annars). Igår kväll dök även en mellanjobbig huvudvärk upp och både den o tröttheten sitter i fortfarande idag.

Min man är lika barnlängtande som jag och han är alltid väldigt stöttande och omhändertagande så han gör verkligen allt för att se till att jag har det bra nu.

• FruGrävling

Jag får nog säga att tröttheten är den värsta biverkningen. Jag har varit heeelt slut hela dagen, fick gå direkt o lägga mig o sova en timme när jag kom hem från jobbet vid 15 idag men känner mig fortfarande helt slut. Känns ungefär som vid jet lag, kan liksom inte hålla ögonen uppe.

Men blir det bebis så är det ju värt det. ;)

• FruGrävling

CD 13 för mig också. Har nog inga känningar alls nu så naturligtvis oroar jag mig för att det inte funkar. Har börjat med ägglossningtesterna nu men blir bara förvirrad. Tog ett test idag som var nästan positivt men sen när jag testade 4 timmar senare var det plötsligt klart negativt. Arrrg. Hoppas jag ser ett klart positivt test snart.

I väntan på det kör vi också på varannan dag.

• FruGrävling

Nån som fått ägglossning än?

Jag är på CD 18 o inga tecken till ägglossning än :( Hela dagen igår hade jag känningar, ont och en konstig känsla i ff a hö sida men även lite i vä så då hoppades jag att nåt skulle vara på G men idag känner jag inget, ägglossningstesterna är fortfarande helt negativa och inget verkar hända. Börjar känna mig mer o mer övertygad om att det inte funkade.

Just nu är jag bara ledsen o deppad.

Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?