• charliesvardet

Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?

Då jag försökt i två år att få igång egen ÄL utan framgång, fick jag idag reda på att jag ska börja med Pergotime i slutet på juli. 
    Först provera+progynon för att framkalla blödning sedan 5 dagars pergotime! 
    Nu undrar jag om det finns någon här som är i samma sits och som vill hålla kontakten/uppdatering för att se hur allt går och om det kanske blir någon bebis detta år? Drömmer

Jag känner mig väldigt ensam i detta, då jag inte känner så många som e i samma sits och det vore ju väldigt kul att få prata av sig med någon/några som vet precis hur detta känns!

Pergotime, PCO
  • Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?
  • Täss

På pappret har jag haft konstaterad PSOS i ca 2år. Men läkarna har sagt att jag mest troligt har PCOS sedan jag var 14-15år men har inte velat skriva det i journalerna. Alltså har jag vetat om det i 8-9år. Har 2-3 menstruationer per år (dom bra åren) och ingen ägglossning, ökad behåring, typiska PCO äggstockar...
    Jag har redan gjort X antal ultraljud, tagit prover på hormoner, sköldkörtel osv osv så jag kan egentligen inte se varför jag skulle behöva utredas och att det dras ut ytterligare på tiden. Däremot stötte vi på ytterligare en käpp i hjulet... Jag fyller inte 23år förrän i januari, och enligt landstinget hjälper dom inte om ena partnern är under 23. Suck! (sambon fyller 25)

Har däremot läkarsamtal nästa vecka och är så sjukt nervös, men ska försöka stå på mig så vi får börja med Pergo nu!

• Täss
    Täss skrev 2014-08-05 12:05:41 följande:

På pappret har jag haft konstaterad PSOS i ca 2år. Men läkarna har sagt att jag mest troligt har PCOS sedan jag var 14-15år men har inte velat skriva det i journalerna. Alltså har jag vetat om det i 8-9år. Har 2-3 menstruationer per år (dom bra åren) och ingen ägglossning, ökad behåring, typiska PCO äggstockar...
    Jag har redan gjort X antal ultraljud, tagit prover på hormoner, sköldkörtel osv osv så jag kan egentligen inte se varför jag skulle behöva utredas och att det dras ut ytterligare på tiden. Däremot stötte vi på ytterligare en käpp i hjulet... Jag fyller inte 23år förrän i januari, och enligt landstinget hjälper dom inte om ena partnern är under 23. Suck! (sambon fyller 25)

Har däremot läkarsamtal nästa vecka och är så sjukt nervös, men ska försöka stå på mig så vi får börja med Pergo nu!

Sen ska det tilläggas att jag aldrig fick någon mens under puberteten utan var tvungen att  äta p-piller eller andra mediciner för att få någon som helst blödning
  • lejonhjärtat

Nu blir jag confused. .. har ont eller ja stretar pch drar i högra äggstocken! Hm har någon haft dw som ett tecken antingen på gravid eller mensen som är på g?

• rhoddan

Jag hade också ont i äggstockarna (mest på vänster) men jag vet inte om det stretade riktigt men det kändes och höll i sig ett tag på dagen.

Jag har ännu inte fått svar från blodprovet. Hoppas de ringer idag iaf!

• rhoddan

Äntligen! Fick besked att jag hade haft ägglossning! Super roligt. Det var dock väldigt högt så jag måste vänta en månad med nästa kur om det inte har lyckats nu :)

Hoppas!

• rhoddan
    Mamma till Rasmus skrev 2014-08-06 18:25:58 följande:

Hur lång tid efter avslutad pergokur fick ni äl?

Jag fick troligtvis cd 16-17
  • rhoddan
    lejonhjärtat skrev 2014-08-06 21:02:22 följande:

Åhhh vad roligt. Hoppas att inte mensen kommer då...

Jag tror att jag hade äl på dag 17-18.

Ja hoppas hoppas! Men nu eftersom värdet var så högt så undrar jag om det är det som kan göra att jag har vissa symtomer. Att jag liksom luras.

Men men ger väl inget att fundera. Jag tar ett test nästa vecka så får vi se. Är glad att det iaf funkade med ägglossningen. Testar du imorgon eller? :)
Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?