• charliesvardet

Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?

Då jag försökt i två år att få igång egen ÄL utan framgång, fick jag idag reda på att jag ska börja med Pergotime i slutet på juli. 
    Först provera+progynon för att framkalla blödning sedan 5 dagars pergotime! 
    Nu undrar jag om det finns någon här som är i samma sits och som vill hålla kontakten/uppdatering för att se hur allt går och om det kanske blir någon bebis detta år? Drömmer

Jag känner mig väldigt ensam i detta, då jag inte känner så många som e i samma sits och det vore ju väldigt kul att få prata av sig med någon/några som vet precis hur detta känns!

Pergotime, PCO
  • Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?
  • I have a kid

åt pergotime dubbeldos

Fick negativa äl-tester från CD 17-26

alltså trodde jag ingen ägglossning

vi har hursom haft sex varje dag :)

Och igår så ringde dr och sa att jag släppt ägg :)

yeaahhhhhhhhhhhhh alltså visade testerna fel !

• KnytetsMamma
    I have a kid skrev 2014-09-03 19:22:37 följande:
    åt pergotime dubbeldos

Fick negativa äl-tester från CD 17-26

alltså trodde jag ingen ägglossning

vi har hursom haft sex varje dag :)

Och igår så ringde dr och sa att jag släppt ägg :)

yeaahhhhhhhhhhhhh alltså visade testerna fel !

Det kan väl vara så att man har så kort stegring att man missar den?! Har läst att vissa t ex har en kort stregring mitt på dagen ena dagen och sen avtar mängden igen och tar man inte ett test precis den tiden missar man ju stegringen. När brukar du ha ägglossning med pergo? Eller vet läkaren vilken cd du hade ägglossning så du vet när du ska testa?
  • Anonym
    rhoddan skrev 2014-09-02 17:23:43 följande:

Någon mer än jag som fått symtom trots uppehåll med pergotime denna månad?

Har fått ont i bröstvårtorna så jag hoppas min ägglossning har funkat trots inga tabletter. :)

effekten av pergotime kan sitta kvar månaden efter har jag läst. så hoppas det ger äl då.
  • EneB

Hoppas gärna in här, även fast jag inte började med Pergotime i juli :) Elin heter jag och började igår (3 sep) med första kuren, enkeldos och väntar ägglossning i slutet av nästa vecka :)! Vi har försökt i snart två år och längtan är större än någonsin!

• KnytetsMamma
    EneB skrev 2014-09-04 12:31:16 följande:
    Hoppas gärna in här, även fast jag inte började med Pergotime i juli :) Elin heter jag och började igår (3 sep) med första kuren, enkeldos och väntar ägglossning i slutet av nästa vecka :)! Vi har försökt i snart två år och längtan är större än någonsin!
    Välkommen!!! Kul med fler, lycka till. Ska du göra något vul?
  • Anonym

Tack så mycket :)! Japp vul är inbokat på tors till veckan, den 11/9! Håller tummarna att det blir bra nyheter då :)!

• KnytetsMamma
    Anonym skrev 2014-09-04 22:01:18 följande:
    Tack så mycket :)! Japp vul är inbokat på tors till veckan, den 11/9! Håller tummarna att det blir bra nyheter då :)!
    Min gyn vill helst göra vul cd 11 för hon tycker att det är bäst, hur kommer det sig att du inte ska göra förrän på cd13? (cd = cykeldag)
  • Pco_1_2

Hej tjejer.

Inväntar BIM 13 sep.

Men är rätt övertygad om att jag är gravid!

Ska ta ett test om en stund igen :)

Hur går det för er?!

• Anonym
    Pco_1_2 skrev 2014-09-05 08:57:44 följande:

Hej tjejer.

Inväntar BIM 13 sep.

Men är rätt övertygad om att jag är gravid!

Ska ta ett test om en stund igen :)

Hur går det för er?!

Oo vad spännande! Vad har du för symtom? Jag har bim typ 15/9. Än så länge har jag alls ont i bröstvårtorna vilket jag brukar få efter ÄL. Hmm m det kommer kanske lite senare plus att jag har fått stora fete finnar som jag heller inte brukar få förrän strax innan mens å det brukar dels inte vara så här stora å mångs :/ beror säkert på ovitrelle sprutan.
Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?