Katthem som tar emot utefödda skyggisar
Sthlms katthem tar även skygga katter vad jag vet.
Sthlms katthem tar även skygga katter vad jag vet.
Och den enda vildkatten vi har i Sverige är lodjuret
De har intagningsstopp just nu. Det är så gott som alltid fullt på katthemmen pga oansvariga kattägare som släpper ut sina okastrerade katter. Det du kan göra är att sätta upp honom på väntelista, men de utelevande katterna kommer att gå före, vilket du säkert förstår. Varför kan du inte behålla honom själv då?
Det som behövs är massor med uppmärksamhet, bus och lockande med god mat. Det går absolut att få en utefödd katt att bli tam. Har själv mycket stor erfarenhet av dessa katter.
Det funkar inte om man är borta större delen av dagen utan det kvävs massor med engagemang, och som sagt ge katten massor med uppmärksamhet så kommer du få massor tillbaka en vacker dag.
Du kan väl för fan inte avliva en frisk katt bara för att den inte vill ligga i knät på dig???????????????????? Du har tagit på dig ansvaret och tänker svika katten som har haft det så tufft redan.
Vad gör det om den inte är kelig ÄN, för det är jag övertygad om att den kommer att bli. En av mina fd jourkatter var så aggressiv (av rädsla) att hon anföll mig första tiden. Slutade med att hon var fullt klappbar och låg med de andra katterna och sov i soffan och NJÖT av att någon inte åter igen inte svikit henne.