• Anonym (Student)

tips på billiga saker att göra på semestern?

Vad kan man göra under en semestervecka som inte kostar så mycket? Det är jag och min sambo.. Och vi tänker någonstans runt 0-4000:-. Vi skulle gärna komma bort några dagar hemifrån, även om det bara blir i sverige med tanke på budgeten. Vad kan man göra? Har letat lite efter saker att göra här i sverige, men det verkar i princip lika dyrt att hyra en stuga några dagar som att åka utomlands.

Kom med tips!

• Svar på tråden tips på billiga saker att göra på semestern?
  • Anonym (kolla upp detta)

Du får kolla upp detta, för det kan vara så att det inte gäller längre. Jag var medlem i IOGT/UNF ett tag och fick då erbjudande om att hyra stugor på olika platser i Sverige till tokbilliga priser.

• Anonym (Student)
    Anonym (kolla upp detta) skrev 2014-06-27 18:30:32 följande:

Du får kolla upp detta, för det kan vara så att det inte gäller längre. Jag var medlem i IOGT/UNF ett tag och fick då erbjudande om att hyra stugor på olika platser i Sverige till tokbilliga priser.

Tack!! Ska kolla upp det :)
  • Anonym (yulp)

En lapp syra är inte så dyr och du får en fet resa till ställen du inte ens visste fanns

• Anonym (Fantasifull)

Hyresgästföreningen har många tips i sin senaste tidning. 
    Många av de större städerna har ju t ex "Stockholmspaketet".
    Båtkryssning.

Sverige är fantastiskt som det heter! Solig

• Anonym (Sommartips)

Jag tänker mig att ni ska satsa på att tälta, det är tillåtet med fricamping enligt allemansrätten på många fina platser.

Om ni vill bo inomhus så är sannolikt vandrarhem billigaste alternativet. Om jag minns rätt finns de förtecknade på www.svenskaturistforeningen.se/ 

Besök turistinformationen i din egen stad eller grannstaden för att få tips på gratis/billiga nöjen/sevärdheter, trevliga badplatser, aktiviteter osv.

För att du ska kunna få mer specifika tips på saker kan det vara bra att veta var i landet du bor.

• Anonym (Pappa)

Dags att skaka liv i den här tråden?
    Fler tips?

• Zarch

Känner man någon som har en stuga att låna ut för en billig peng är det en bra idé. Man brukar oftast känna någon som känner någon iallafall.

• En blå giraff

Om man är med i facket kan de ibland ha stugor som de hyr ut billigt till medlemmar. Eller andra billiga semesteraktiviteter. 

Låna eller köp begagnat tält samt spritkök är ju åxå ett tips. Eller hyra husvagn om ni inte hyr en jättefin ny. 

Svar på tråden tips på billiga saker att göra på semestern?