• Anonym (magnesium)

någon som har använt magnesium mot ångest/depression

Jag fick tips för några år sedan att testa magnesium mot mina bekymmer, ångest, depression osv. Men gjorde aldrig det utan fortsatte ta antidepressiva. MEN ingen har fungerat och läkaren säger : Du, det finns inte många kvar att testa, men vi kan börja om och se. Har testat massa olika i 7 år nu! Står i KBT kö fortfarande! så jag får ingen hjälp på det sättet ännu.

Jag tänkte NEJ! om inte det fungerar så kan jag ge magnesium ett försök.
    Har ätit dom i 5 dagar nu, först 200 mg och nu 400 mg. Efter en timme så känner kroppen ett lugn och jag är inte lika spänd, lite slö men vad blir man inte av antidepp.
    Det är allt jag känner just nu och tänkte ifall det finns någon som har ätit dessa och hur lång tid tog det innan ni märkte en förbättring, om ni nu gjorde det?
    Äter även en kombo av B6,B12 och folsyra på detta.

• Svar på tråden någon som har använt magnesium mot ångest/depression
  • Anonym (elle)
    Anonym (magnesium) skrev 2014-06-29 10:44:16 följande:

Jag fick tips för några år sedan att testa magnesium mot mina bekymmer, ångest, depression osv. Men gjorde aldrig det utan fortsatte ta antidepressiva. MEN ingen har fungerat och läkaren säger : Du, det finns inte många kvar att testa, men vi kan börja om och se. Har testat massa olika i 7 år nu! Står i KBT kö fortfarande! så jag får ingen hjälp på det sättet ännu.

Jag tänkte NEJ! om inte det fungerar så kan jag ge magnesium ett försök.
    Har ätit dom i 5 dagar nu, först 200 mg och nu 400 mg. Efter en timme så känner kroppen ett lugn och jag är inte lika spänd, lite slö men vad blir man inte av antidepp.
    Det är allt jag känner just nu och tänkte ifall det finns någon som har ätit dessa och hur lång tid tog det innan ni märkte en förbättring, om ni nu gjorde det?
    Äter även en kombo av B6,B12 och folsyra på detta.

Kan du inte kombinera? Magnesium är ju rätt snällt ändå och finns i många livsmedel.Men det är bra för många av kroppens funktioner. Äter apotekets, de är jättegoda så man kan äta dem som en godispastill.
  • Anonym (nope)

Jag har testat magnesium mot min ångest, hjälpte inte ett dugg tyvärr.

• DeadMexican

Testade i ren desperation. Funkade inte. Men apotekets tuggtabletter är ganska goda!

• Anonym (jepp)

Ja jag provade men funkade inte alls, gjorde varken till eller från och då åt jag ändå högre dos än dig.

Tror det sitter mycket i huvudet om det funkar eller inte.

• Anonym (nope)
    Alltid42 skrev 2014-07-01 19:59:24 följande:

Hej! Jag har blivit helt frisk från svår psykisk sjukdom med bl.a. hjälp av magnesium. Jag fick diagnosen bipolär 1 för ca 5 år sen men har varit helt fri från skov utan medicin nu i mer en 3 år. Innan jag fick mina manier och psykoser var jag kroniskt deprimerad och hade svår ångest i många år. Ett rent helvete skulle jag beskriva det som! Jag blev ännu sjukare av medicinerna och varje gång jag hade lite ork över så letade jag lösningar. Magnesium var en av pusselbitarna men det kan behövas fler! Hemligheten är att ta hand om sin mage så den kan ta upp näringsämnen. Jag har läst massor om hur man botar depression och använt mig själv som försökskanin. Jag har gjort vad som krävs och jag lovar, det finns inget att förlora. Jag skriver från iPad så kan tyvärr inte styckindela så jag skriver kort här och länkar sen till en tråd jag har här på familjeliv. Lösningen är att äta antiinflammatorisk kost, väldigt många psykiska sjukdomar beror på att man har inflammation i kroppen. Jag blev HELT frisk från psykiska besvär med hjälp av lågkolhydratskost, rätt fetter, magnesium och en del andra kosttillskott och viktigaste av allt, jag äter 100% glutenfritt? Här kommer länkar. www.familjeliv.se/forum/thread/66784009-viktig-information-till-bipolara. Och lite kortfattat här www.kostdoktorn.se/lchf-och-bipolar-sjukdom. Det är jag som är "Fd bipolär" i kommentarerna, där skriver jag lite om hur jag blivit frisk. Tror kommentaren är näst högst upp. Jag önskar dig verkligen att bli frisk från din depression, jag vet hur energisugande och jobbigt det är. Om du inte orkar läsa i min tråd för att det är för rörigt eller för mycket information så svara jag gärna på frågor här så gott jag förmår. Ibland har jag lite svårt att förklara varför nåt fungera jag bara vet ATT det fungerar. Aldrig kunde jag drömma om att jag skulle få må såhär bra och så länge! Bry dig inte om att inläggen handlar om bipolära, tipsen hjälper mot vanlig depression också. Angående magnesium så är det viktigt att äta det i rätt form.

Jag äter också 100% glutenfri kost, men det har inte hjälpt ångesten. Åt i ett halvår låg kolhydratskost, men blev inte bättre.

Funderar på om jag ska ge magnesium en chans till, för inget jag verkar göra hjälper, inte ens antidepressiva.

Jag har också stora problem med min mage, har fått diagnosen IBS, men det känns som att det finns något annat problem.
  • HWR

Har testat, funkar inte alls med magnesium för mig.

• Anonym (elle)

Tror inte magnesium är så potent att den ensam fungerar men tror det behövs i kroppen för välbefinnandet.
    Men att ¨äta dem istf lugnande om det behövs, då tror jag man blir besviken.

Prova sömncreme på natten, träna och få måbra-hormoner i kroppen, få mycket dagsljus, unna dig ett halvt glas vin till middagen,få dagsljus....
    Och se till att prata ...få ur dig eländet.

Svar på tråden någon som har använt magnesium mot ångest/depression