Rädd för sambons ex
Anonym (den nya kvinnan) skrev 2014-06-29 18:25:17 följande:
Mm jag står ut (knappt) för tillfället. Men jag hoppas att vi kan flytta längre bort då barnet är lite äldre.
Och ja, det var min sambos livs största misstag! En annan sak jag tänker ibland (men inte säger högt) är jag nästan kan "hoppas" att hon verkligen går över gränsen, och som vi kan bevisa rent juridiskt, någon gång så vi kan få ensam vårdnad och kontaktsförbud... Barnet förtjänar bättre än en sådan mamma.
En annan undran är om jag skulle ha något att säga till om om vi skulle gifta oss? Att jag blir officiell styvförälder? Vi har varit förlovade ganska länge och jag vill verkligen dela mitt liv med honom, men vi har inte kän att det är roligt med bröllop när allt runt omkring är kaos...
Hur länge har ni varit förlovade?
Sen tycker jag det låter hur galet som helst att du är rädd för att träffa henne i mataffären, vad tror du att hon ska göra?
Du kanske borde söka hjälp för det verkar vara en irrationell rädsla som ligger hos dig.
Är din sambo en bra pappa? Undrar eftersom hon känner sådan stor oro för barnets väl när barnet är hos er så att hon upprepade gånger gör socanmälningar.