• NKmamma

Inget blev som tänkt... :(

Anonym (jag har tagit slut) skrev 2014-06-30 01:12:34 följande:

Tack för råden men vi har (tyvärr) redan gjort det som går. Matlådor till förbannelse (men varken potatis eller grönsaker är en hit uppvärmt helt ärligt.) 5-åringen har ledigt nu 2 månader framåt, samtidigt som storebror är ledig från skolan. I nuläget skulle det bara kännas som mer press att behöva packa på sig kläder på morgonen och ta sig ut. 

Bärsele/sjal är testat men lillen vill inte sitta där alls utan skriker lika mycket då som om jag lägger ner honom. I nuläget har han legat ner så lite att BVC börjat klaga på att han inte kan hålla upp huvudet i magläge än. Det enda dom har att säga är att "det blir bättre".... Som det här med maten. Jag förklarade hur dåligt jag mår av att amma, och att jag verkligen inte vill göra det. Allt är prövat osv. Svaret på det var att jag helt enkelt får fortsätta i åtminstone 3 månader till då det finns andra saker att pröva än bara de ersättningarna.... :-S

Har inga bra råd, men jag tycker du sakta men säkert ska övergå till ersättning i stället. Det tar inte din son skada av. Det kanske skulle göra skillnad?
    Det är viktigt att du i den mån det går tar hand om dig, och mår du bättre av att inte amma go for it!
  • NKmamma
    Anonym (jag har tagit slut) skrev 2014-06-30 01:50:38 följande:
    Ja jag vill ju göra det. Men dels så tar han inte flaskan. Sen tål han inte ersättningarna som vi testat...
    Har ni provat Lemolac?
    Om inte så kanske prova det om/när han blir mer redo för nappflaskan.
  • NKmamma

Hoppas innerligt att det löser sig för sonen tillslut. Så jobbigt för er.

Svar på tråden Inget blev som tänkt... :(