• minkamp

Ni lyckliga som lyckats...

Hej på er!

Nu lyckliga personer som lyckats få dit ett + på stickan, hur lång tid tog det för er innan det tog sig?

Speciellt intressant om ni ätit (som jag) ppiller en längre tid innan ni började försöka.

Varför jag frågar är att jag är lite stressad över att det inte tagit sig än, vi slutade med ppiller efter att ha ätit det i många år, i december =)

Jag är VÄLDIGT tacksam för svar!

• Svar på tråden Ni lyckliga som lyckats...
  • Jean89A

8 månader. Ätit ppiller i 9 år. Men tro absolut inte att P-pillrerna hade något med detta att göra av att de tog tid. Stress och någon hormonrubbning påverkar mycket.

• AngLarNor

Jag åt inga p-piller men för oss tog de 10 månader innan vi fick ett +.

De kan ta upp till 1år eller ännu längre :/

• Elinjosefine89

Åh! Skönt någon känner samma, vi har iofs precis börjar försöka och jag har verkligen ätit p-piller i flera år innan och tagit ägglossningstest nu och de visar jag har höga chanser bli gravid osv men började blöda lite idag?! Vet inte om man brukar göra de i samband med ägglossning då jag haft utebliven mens under tiden jag käkade pillerna!

Håller alla tummar för dig iaf :)

• Anonym (mamma)

Åt p-piller i 7 år, slutade i mars och började väl aldrig riktigt försöka utan mer det sker när det sker. Tog 6 månader så var jag gravid :)

• Dr to be

Vid första graviditeten slutade jag med p-piller i januari (hade då ätir dem i 2.5 år). Blev gravid (oplanerat då kondomen gled av) i mars. Detta slutade dock med utomkvedeshavandeskap och urakut operation i maj. I juli samma år blev jag gravid igen.

Ska snart sluta med pillren igen (har ätit dem i snart 2 år denna gång) och hoppas att det går snabbt till ett + igen.

Lycka till!????

• ebe91

Hej! Åt p-piller i 8-9 år, slutade i våras och fick 1 mens innan det tog sig (förutom p-piller blödningen)... Använde mig av testlagrets ägglossningstest vilket bara gjorde mig nervös för trots att jag använde de i princip varje dag gav det aldrig utslag på att jag hade ägglossning, så när jag väl plussade blev jag faktiskt lite förvånad, men glad :)

• minkamp

TACK!!! för alla svar, jag vill att det helst ska hända nu, helst nyss... men har en hel del stress i vardagen nu som gör att det kanske tar ett tag innan det tar sig också.

• minkamp

Summa kardemumma; Skönt att höra att det kan ta ett tag!

• Maramina

Du verbal att det i snitt tar 7-8 månader att bli gravid oavsett om man haft hormonbaserade p-medel innan eller inte? Så du behöver inte känna dig stressad pga det!

För mig tog det föresten 7 månader efter att ha ätit p-piller i 14 år

Svar på tråden Ni lyckliga som lyckats...