Vad är felet?
Jag är i liknande sits, men vi har försökt längre än er (2 ½ år). Jag har dessutom varit gravid förut och valde p.g.a. omständigheterna att göra abort i v.15 och efter det har jag inte lyckats bli gravid igen (gjorde abort -08).
Jag är i liknande sits, men vi har försökt längre än er (2 ½ år). Jag har dessutom varit gravid förut och valde p.g.a. omständigheterna att göra abort i v.15 och efter det har jag inte lyckats bli gravid igen (gjorde abort -08).
Usch!! Inte trodde man att det skulle vara så svårt att få en liten bebis. Har ni ringt om någon utredning?
Jag funderar nämligen att ringa och höra lite, men landstinget där jag bor står det att de gör gynekologisk cellprov från 23 år, och jag är 21. Men som sagt, ska höra lite och se vad dom säger.
Jo, det är sant. Tänk att det ska va så svårt och jag kan märka att jag själv inte är lika glad som person heller. Det tar så mycket energi när man månad efter månad får mens. Tänk vilken lycka när man får ett plus, om man nu får de..
Nåt som är jobbigt är ju även folk som frågar när man ska ha barn, usch! Men vet folk om att ni försöker? Vi har det ju hemligt och tänkte att man skulle kunna komma med en glad överrakning, men ibland har man lust att säga att det inte är så lätt..
Använder du några kosttillskott eller likande?
Man har ju läst en massa om rosenrot m.m, men det är inget jag vågat testa p.av. att jag har en regelbunden menscykel och inte vill ställa till med några problem. Har även provat "bisolvon metoden" 2 ggr, utan resultat. Grapefruktjuice var något jag provat också, då jag märkte av äl sekretet betydligt mer.
Men nu har jag beställt hem EPA-Glandin. Då slemhinnorna tydligen blir tjockare och ägget kan få det lättare att fästa. Har du hört talas om detta?
Egentligen kanske man inte skulle prova saker utan att höra md läkare, men man blir bra desperat. Just de, jag har även tagit "Apoteket Kvinna" med folsyra m.m, som dom rekommenderar om man planerar barn, men har dock inte ätit de på 2 månader (tappat suget på bebisverkstan), men det är nåt jag ska köpa igen, ifall man faktiskt får ett plus, och att man helst ska ha ätit folsyra 3 mån innan en graviditet
Jag har provat alla kosttillskott och huskurer som går, känns det som:
Agnus (Castus munkpeppar)
Aloe vera-juice
Apiforce (bidrottninggelé)
Apoteket folsyra + super zinc
Apoteket kvinna
Artic root (rosenrot)
Bisolvon
Efamol
Friggs Immun
GLA jättenattljusolja
Grapefruktjuice
ProgesterAll
Rosenrot extra stark
Rödbetsjuice
StrongStart
Tranbärsbrus
Vitex (munkpeppar)
Jag har regelbunden mens och det enda som satte min cykel ur spel var Bisolvon, så det rekommenderar jag inte. Resterande tror jag absolut att du kan prova utan att förstöra din cykel Arctic root kände jag av ägglossningen mest med i alla fall. Jag åt Apoteket Kvinna de första 2 åren, men det gav ingenting så jag är inte så noggrann med det längre...