• Thotis90

Vad är felet?

Jag är i liknande sits, men vi har försökt längre än er (2 ½ år). Jag har dessutom varit gravid förut och valde p.g.a. omständigheterna att göra abort i v.15 och efter det har jag inte lyckats bli gravid igen (gjorde abort -08).

Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Bebislängtan01 skrev 2014-08-08 20:03:24 följande:

Usch!! Inte trodde man att det skulle vara så svårt att få en liten bebis. Har ni ringt om någon utredning?

Jag funderar nämligen att ringa och höra lite, men landstinget där jag bor står det att de gör gynekologisk cellprov från 23 år, och jag är 21. Men som sagt, ska höra lite och se vad dom säger.

Vi avslutade vår utredning förra sommaren. De hittade inga fel baserat på de få prover och undersökningar de gjorde. Jag ska dock tillbaka till kliniken och, förhoppningsvis, få kollat om jag har endometrios. 
  • Thotis90
    Bebislängtan01 skrev 2014-08-08 21:03:16 följande:
    Det måste kännas jobbigt om de inte hittar något, eller´? Lite så känner jag, men ändå inte, det är väl bra att inget är fel. Man blir bara så förvirrad med allt om denna bebisverkstan!
    ... fast jag känner att om allt vore som det skulle så hade jag varit gravid vid det här laget. Om allt, verkligen allt, är som det skall så blir man gravid. Det bara är någonting. Jag känner på mig att någonting ÄR fel. Svensk sjukvård har inte resurserna att göra t.ex. stora hormonella utredningar, utan man gör standard undersökningar och hittas inget då stämplar de paren som oförklarligt barnlösa. 

Jag hade hellre haft det så att de hittat ett mindre fel som vi kunnat åtgärda än att stå här som ett frågetecken och ifrågasätta sig själv som kvinna, för min sambo är det inte fel på. Jag frågar mig hela tiden vad det är för fel på mig, vad jag har gjort för att förtjäna det här. Inte nog med allt annat skit som jag har varit med om... 
  • Thotis90
    Bebislängtan01 skrev 2014-08-09 13:46:15 följande:

Jo, det är sant. Tänk att det ska va så svårt och jag kan märka att jag själv inte är lika glad som person heller. Det tar så mycket energi när man månad efter månad får mens. Tänk vilken lycka när man får ett plus, om man nu får de..

Nåt som är jobbigt är ju även folk som frågar när man ska ha barn, usch! Men vet folk om att ni försöker? Vi har det ju hemligt och tänkte att man skulle kunna komma med en glad överrakning, men ibland har man lust att säga att det inte är så lätt..

Nästan alla på min sida visste ganska tidigt, men vi valde att inte säga någonting till sambons familj förrän efter 1 år. 
  • Thotis90
    Bebislängtan01 skrev 2014-08-09 19:36:05 följande:

Använder du några kosttillskott eller likande?

Man har ju läst en massa om rosenrot m.m, men det är inget jag vågat testa p.av. att jag har en regelbunden menscykel och inte vill ställa till med några problem. Har även provat "bisolvon metoden" 2 ggr, utan resultat. Grapefruktjuice var något jag provat också, då jag märkte av äl sekretet betydligt mer.

Men nu har jag beställt hem EPA-Glandin. Då slemhinnorna tydligen blir tjockare och ägget kan få det lättare att fästa. Har du hört talas om detta?

Egentligen kanske man inte skulle prova saker utan att höra md läkare, men man blir bra desperat. Just de, jag har även tagit "Apoteket Kvinna" med folsyra m.m, som dom rekommenderar om man planerar barn, men har dock inte ätit de på 2 månader (tappat suget på bebisverkstan), men det är nåt jag ska köpa igen, ifall man faktiskt får ett plus, och att man helst ska ha ätit folsyra 3 mån innan en graviditet

Jag har provat alla kosttillskott och huskurer som går, känns det som:

Agnus (Castus munkpeppar)
    Aloe vera-juice
    Apiforce (bidrottninggelé)
    Apoteket folsyra + super zinc
    Apoteket kvinna
    Artic root (rosenrot)
    Bisolvon
    Efamol
    Friggs Immun
    GLA jättenattljusolja
    Grapefruktjuice
    ProgesterAll
    Rosenrot extra stark
    Rödbetsjuice
    StrongStart
    Tranbärsbrus
    Vitex (munkpeppar)

Jag har regelbunden mens och det enda som satte min cykel ur spel var Bisolvon, så det rekommenderar jag inte. Resterande tror jag absolut att du kan prova utan att förstöra din cykel Arctic root kände jag av ägglossningen mest med i alla fall. Jag åt Apoteket Kvinna de första 2 åren, men det gav ingenting så jag är inte så noggrann med det längre... 

Svar på tråden Vad är felet?