• ninni84

kan ett gravidtest (två olika märken) visa att jag blevit gravid för 5 dagar sedan

hade ägglossning (positivt ägglossnings test) kring den 25/6 så jag och min man myste lite. Fick redan efter ett par dagar en molande värk i magen som bara har blivit mera intensiv, gjorde då ett grav test (apotekets egna) den 29/6 för att vara säker och det visade ett starkt positivt direkt, tog ett grav test igen denna morgon (CB), visade också direkt positivt.

kan det visa positivt så få dagar efter äl. eller har jag blivit gravid månaden innan, hade mens som vanligt, lite sen, dock inget ovanligt för mig.

• Svar på tråden kan ett gravidtest (två olika märken) visa att jag blevit gravid för 5 dagar sedan
  • Erli

Grattis!

Jag tror du blev gravid månaden innan :) man kan blöda vid tiden för mens även om man är gravid. Äl-tester kan även ge utslag vid graviditet så det kan ju vara så att det var det äl-testet gav utslag på!

• Kira2

Det kanske inte var possitivt ägglossningstest? Kanske visa possitivt för du var gravid :)

• Alexi

Ta ett cb digital med veckoindikator så ser du ju hur långt gången du är.

• ninni84

Jag är tydligen väldigt väldigt tidigt gravid, dagens test kan mäta hcg hormonet direkt det överstiger 75 mlU/ml mitt låg kring 300 skall tillbaka på ny undersökning nästa vecka för att se om det forsätter stiga. läkarna tycker dock att det är förtidigt att säga nått.  

slutsats, man kan tydligen få ett positivt grav.test ca 5 dagar efter ägglossning 

Svar på tråden kan ett gravidtest (två olika märken) visa att jag blevit gravid för 5 dagar sedan