Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015
Dags för en ny tråd för oss som hoppas på att bli föräldrar via äggdonation hösten/vintern 2014-2015.
Dags för en ny tråd för oss som hoppas på att bli föräldrar via äggdonation hösten/vintern 2014-2015.
Myra, likt Swede har jag ingen egen mens eller hormonproduktion. Fick ingen primulot eller liknande för att rucka på min "konstgjorda" mens utan slutade bara med mina vanliga östrogentabletter några dagar efter sista mensen innan behandlingen, sedan inför behandlingen har jag också ätit östrogen och progesteron, samma verksamma ämne men olika fabrikat när jag gick i Huddinge och nu i Riga. Har inte tagit några övriga stödmediciner efter insättningen. Säger som Swede, läkarna vet vad de gör.
Lycka till nu Löparnörden. Det är ju dax för er nu! Hoppas att ni får en skön minisemester och att allt kommer att gå bra för er. Massor med kramar och hälsa till Riga
Lycka till nu Löparnörden. Det är ju dax för er nu! Hoppas att ni får en skön minisemester och att allt kommer att gå bra för er. Massor med kramar och hälsa till Riga
Löparnörden; Ja, vi har bestämt oss för att göra en hysto. Jag slutade med alla mediciner häromdagen och avvaktar en blödning nu. Jag har varit i kontakt med Riga och vi bestämde att jag kontaktar de igen när blödningen kommer och då kan de ge mig ett datum för hysto. Som sagt är ju pengarna för hysto ingenting i det långa loppet och som flera andra har skrivit tidigare, så borde man kanske ha startat med en hysto direkt.
Så just nu väntar vi på nästa steg.
Hoppas att det går bra för din man imorgon. Blir det förhoppningsvis insättning på måndag eller tisdag för er då?!
Igår på dag 12 så vågade jag mig på att tjuvtesta. Har egentligen provdag på lördag men kunde inte hålla mig längre :) Resultatet visade ett pluss!! Vågade inte riktigt tro på det så jag gjorde ett till imorse. Så nu är det bara att hålla tummarna för att den vill stanna kvar!!
Kul aspjg!!!! Håller tummarna nu!!
Igår på dag 12 så vågade jag mig på att tjuvtesta. Har egentligen provdag på lördag men kunde inte hålla mig längre :) Resultatet visade ett pluss!! Vågade inte riktigt tro på det så jag gjorde ett till imorse. Så nu är det bara att hålla tummarna för att den vill stanna kvar!!
Hej tjejer! Har en fråga. Det verkar kunna bli aktuellt med ÄD för mig och sambon. Jag undrar vad som krävs för att det ska funka att bli gravid genom ÄD. Jag är med största sannolikhet i klimakteriet.. som 35-åring. Mensen kommer när den vill....både sent och tidigt. Har ingen äl. Behövs det liksom bara en livmoder och så sköter man uppbyggnaden av slemhinnor på "konstgjord" väg? Förlåt om jag är dum ...men det låter så konstigt att en bebis kan växa i en även om man är i klimakteriet. Äter man hormoner under hela grav. sen?
Åh grattis aspjg, så roligt.
Minns så väl den känslan när det på testdagen visade ett plus.
Swede, hoppas ni snart är på banan igen då. Ja hysto är nog en vettig behandling. Förhoppningsvis är det det som behövs för att ni ska lyckas.
Tack, ja det blir väldigt lång dag för honom att åka över dagen. Nu hoppas jag bara att donatorn lämnar bra skörd med ägg. Insättning på tisdag:)
Tack tjejer för svaren.
Känner att man glömt bort lite sen IVF och allt. Progesteron tog jag vid IVF o mådde inte alls bra. Kände mig helt trög. Måste kolla papperna vad jag ska ta och vad dom planerat. Har inte tittat på papperna sen Mars. Tror jag har kommit i ett bortdomat tillstånd efter alla år av kamp och glömmer bort och orkar inte ha koll.