Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015
Nu när jag tittar i kalendern ser jag att det inte är långt innan vårt preliminära datum för fet:)
Myra, vi har preliminärt fet 8 december, beror på när min mens kommer nu i november. Så väldigt nära i datum För mig blir det exakt samma procedur med medicinering då. Tack för tummarna
Ja sån fokus och sådan anspänning både för kropp och själ så inte så konstigt att man är urlakad efter ett försök. Men vad gör man inte för
Tycker som alla andra att det är dags för mer plus i tråden.
Nenne, välkommen tillbaka i gemet. Förstår att det måste ha varit en kämpig period. Starkt att redan köra igång men det kanske är bästa lindringen.
JZ79, har tyvärr inget bra svar på din fundering. Hoppas allt kommer se bra ut vid VUL. Har varit inne och läst din blogg som du länkat till i några inlägg, gillade den verkligen.
Myra visst är det trevligare att åka tillsammans men ibland tillåter inte ens vardag det. Efter 4 tidigare transfers känns det som at jag vet vad det handlar om och klarar mig utan gubben:)
Dreamz, förstår din känsla. Jag är också lite av kontrollfreak och vill känna att jag vet vad som händer och styr över min situation. Något som man definitivt inte gör vid äd. Lite sämre chans är det med fryst, kan dock inga procentsatser.
Tjejer jag behöver era kloka tankar. Jag började ju jobba i måndags efter min föräldraledighet. Har ett jobb jag trivs halvdant på och som i Stockholmsholmperspektiv ligger helt fel från där vi bor = lång resväg, kommer inte vara hållbart när dottern börjar dagis. Har sökt ett jobb via ett företag jag tidigare varit anställd hos och fick i eftermiddag veta att de vill träffa mig för intervju och jag ligger väldigt bra till för som jag förstod det så är jag den enda de intervjuar. Jobbet är väldigt intressant och läget mycket mycket bättre. Har ju planerat fet i december men det känns som lite taskig timing att komma med en graviditet under en provanställning om det skulle lyckas. Känner lite att om jag skulle få jobbet så skjuter vi på Riga till februari typ så att provanställningen hinner löpa ut innan jag måste berätta om graviditeten. Hur skulle ni resonera? Skjuta på fet nån månad eller köra ändå och chansa att provanställningen ändå övergår till fast trots en eventuell graviditet? Vet att det bara handlar om nån månad att skjuta upp men man vill ju här och nu.
Myra, härligt att allt såg bra ut. Bara att invänta transfer nu. Klart man blir nervös när det närmar sig, är ju så många tankar, känslor och förhoppningar inblandade.
Tack för alla era tankar om att skjuta på fet vid nytt jobb. Jag är så plikttrogen, därför jag funderar så mycket runt detta också, mina föräldrar har också varit egenföretagare så jag vet precis vad det innebär. Vill ju inte ställa till det för min arbetsgivare med att gå på föräldraledighet det första jag gör, men det gör man ju oavsett när man gör det och i detta fall måste jag ju tänka på mig själv. Får jag frågan om jag tänker på syskon till min dotter så kommer jag givetvis säga ja men inte berätta om äd, tror absolut också på att köra ned öppna kort. Något annat går helt emot min moral. Men kommer frågan inte upp så känns det onödigt att berätta. Vet att provanställning inte får avslutas pga graviditet men trots det så verkar det ju ske titt som tätt med andra svepskäl. Har också blivit bränd några gånger med projektanställningar där man blivit lovad fortsättning men det inte blir så och liknande, så nu vill jag verkligen ha något långsiktigt och inte riskera något.
Hade vi inte haft dottern hade jag inte skjutit upp mitt fet men nu när vi har henne känns det inte som att ca 2 månader hit eller dit spelar någon roll, det är ju inte 2 år eller ens ett halvår det handlar och det påverkar ju inte våra chanser att lyckas. Just nu lutar vi åt att skjuta lite på fet men vi ska suga lite på karamellen. Sedan känns det bra att komma in i jobbet innan jag eventuellt blir gravid och då kanske inte orkar prestera 100 pga gravidsymtom. Tack igen för era tankar, har verkligen tagit dem åt mig. Och förlåt mitt långa utlägg:)
Lärde mig något nytt idag när jag pratade ned Finland. Min slemhinna var 4,8mm. Har Pytte lite blödning kvar. Dom vill helst att den ska vara under 4 men den hinner bli det till onsdag när jag börjar på progynon tabletterna på onsdag.
Han frågade om jag skulle börja med progesteronet då också. Ja tror att jag ska börja vid insättningen. Ha sa att han har många som gör äggdonation från olika länder och alla gör så olika.
Hur länge går man på medicinerna innan FET? 1-2 månader? Några veckor?
Häftigt Nenne, 24/12 måste ju bara innebära tur och att det kommer en försenad julklapp sisådär 9 månader senare.
Dreamz håller tummarna för er.
Hoppfulla grodan hur går det med ruvandet?
Swede hur går det för dig? Länge sedan vi hörde från dig?
Så tråkigt Herewego:(. Det är alltid så nedbrytande med ett minus. Har ni hunnit fundera på hur ni går vidare?
Hoppfulla grodan är det något jag lärt mig under mina försök så är det att inte lita på kroppens signaler. Har haft liknande symtom alla gånger, både de gånger jag misslyckades och den gång dottern blev till. Den enda skillnaden är att gången med dottern så blev jag fruktansvärt trött efter ca 1,5 vecka. I övrigt har det inte varit någon större skillnad alls. Det känns ju som att du borde kunna få ett tillförlitligt svar om du testar imorgon. Är du gravid så borde ju tillräckligt med hcg ha bildats. Var på intervjun i fredags, allt kändes väldigt bra. Förhoppningsvis får jag besked i morgon för det skulle gå fort. Får jag jobbet så har vi bestämt oss för att vänta till februari med fet. Ju mer jag tänker desto bättre känns det. Hinner komma in i jobbet, februari innebär ju att jag börjar med mediciner i januari och halva november har ju snart gått. Så fort som tiden går är vi där snart.
Så spännande Swede, är ju alldeles snart:) Håller tummarna för er.
Kan verkligen relatera till era känslor om att äggen är slut Herewago och Swede.
Dottern blev till på tredje försöket i Huddinge med en andra donator, ett försök vi fick tack vare ett återbud från ett annat par. Första omgången fick vi 2 befruktade ägg och det var så många tankar när det frysförsöket misslyckades. Vad händer nu? Hur går vi vidare? Vart vänder vi oss? Hur pass mycket måste vi ruinera oss ör att få vårat barn?