Inskolning på förskola
Dottern ska börja förskolan i slutet av augusti, hon kommer då vara 1 år och 3 månader gammal. Jag har inte varit speciellt orolig för det tidigare men nu börjar jag känna mig smått nervös och tusen frågor snurrar i mitt huvud. Tänkte ringa förskolan, men ni kanske har lite kloka svar här. :)
Inskolningen, hur har det varit för er ? Hur många dagar/veckor var ni med barnen i början innan ni lämnade dom ensamma ?
Ni som tog ut föräldrapenning, hur många dagar tog ni ut ? Tycker det är jättesvårt att veta så här i förväg. Föräldrapenningen är ju en sak, den kan man väl anmäla i efterhand. Värre känns det med jobbet, dom vill ju veta om man ska jobba eller inte..
Vi fick beskedet om plats för några månader sen, det står att platsen gäller från den 20 augusti. Är det datumet man börjar skola in? Vet ni om man kan skjuta på det några dagar?
Borde vi inte få hem någon form av information om hur det går till vid inskolningen eller är det meningen att vi bara ska gå dit det datumet? Fick ni någon information och i så fall hur långt innan?
Tacksam för svar! :)