• Anonym (F)

    inte låta bio träffas.

    Kan jag som familjehem Vägra att biologiska mamman får träffa sitn dotter?
    Hon har gjort ett försäkringsbedrägeri mot mig vilket ju har drabbat mig, och att mamman inte skriver över vårdnaden till mig gör mig ännu mer arg.
    Jag vill inte att hon träffar dottern i alla fall vill jag minska drastiskt på deras umgänge, hur kan jag gå till väga? Dottern har bott hos mig i över 4 år.

  • Svar på tråden inte låta bio träffas.
  • Anonym (F)

    Kan jag inte ens minska det till en gång varannan månad eller mindre?

  • Anonym (straff?)

    Nej du kan inte straffa barnet för att mamman gjort något mot dig. Vill du minska umgänget/dra in det, så måste du visa att umgänget med mamman är skadligt för barnet.

    Varför ska mamman skriva över vårdnaden till dig? Hur länge har barnet bott hos dig?

  • MxMeNow
    Anonym (straff?) skrev 2014-06-30 12:22:40 följande:
    Nej du kan inte straffa barnet för att mamman gjort något mot dig. Vill du minska umgänget/dra in det, så måste du visa att umgänget med mamman är skadligt för barnet.

    Varför ska mamman skriva över vårdnaden till dig? Hur länge har barnet bott hos dig?



    Läs TS, det står fyra år!
  • Anonym (Emma-lisa)
    MxMeNow skrev 2014-06-30 12:11:13 följande:

    Nej! I Sverige är systemet så sjukt att bioföräldrar har alla rättigheter och barnen inga.


    Det har väl inget med barnet att göra vad mamman gjort mot TS, det är 2 helt skilda saker.
  • MxMeNow
    Anonym (Emma-lisa) skrev 2014-06-30 12:25:09 följande:
    Det har väl inget med barnet att göra vad mamman gjort mot TS, det är 2 helt skilda saker.



    Eller så tänker man, som jag, att en person som fått barnet satt i familjehem och utsatt någon för bedrägeri knappast är en person man vill ha kring ett barn.
  • Anonym (..)

    Är de det dottern vill? Att du är pisst på bio för att hon blåste dig har inget med saken att göra. Det viktiga är vad barnet vill. Vill hon träffa sin mamma ska hon få det, vill hon inte ska hon slippa. Vad du vill har inte med saken att göra

  • Anonym (F)

    Dottern pratar aldrig om sin mamma och verkar inte behöva henne, sen har hon plockat ut föräldradagar utan att min dotter bor hos henne!

  • Anonym (Emma-lisa)
    MxMeNow skrev 2014-06-30 12:29:21 följande:



    Eller så tänker man, som jag, att en person som fått barnet satt i familjehem och utsatt någon för bedrägeri knappast är en person man vill ha kring ett barn.
    Fast fortfarande måste man skilja på vad mamman gjort mot en själv och vad hon gjort mot barnet.

    I övrigt låter inte TS som ett lämpligt familjehem som vill straffa barnet pga mamman missköter sig. Ett familjehem skall verka för en god relation (så god den kan bli) mellan barn och förälder, detta verkar TS inte alls vara för. Att barnet inte pratar om eller tycks behöva sin mamma enligt henne själv kan mycket väl vara något som TS bidragit till också.
  • Anonym (F)

    Mem hon har ju inte bara bedragit mig det är ju mn dotter som blir drabbad, hon är ju kriminell när hon begår bedrägeri. Sen har väl min ddotter rätt att kalla mig mamma när hon är uppvuxen här? Det är ju jag som är hennes mamma även om bio alltid kommer vara biologisk. Jag tycker det är dumt att hon inte skriver över vårdnaden och tror attvhon sla få sin dotter tillbaka, sen tycker inte jag att hon har rätt att träffa min dotter efter bedrägeri.

Svar på tråden inte låta bio träffas.