• Anonym (F)

inte låta bio träffas.

Kan jag som familjehem Vägra att biologiska mamman får träffa sitn dotter?
    Hon har gjort ett försäkringsbedrägeri mot mig vilket ju har drabbat mig, och att mamman inte skriver över vårdnaden till mig gör mig ännu mer arg.
    Jag vill inte att hon träffar dottern i alla fall vill jag minska drastiskt på deras umgänge, hur kan jag gå till väga? Dottern har bott hos mig i över 4 år.

• Svar på tråden inte låta bio träffas.
  • Påven Johanna
    Anonym (F) skrev 2014-06-30 13:12:10 följande:

Mem hon har ju inte bara bedragit mig det är ju mn dotter som blir drabbad, hon är ju kriminell när hon begår bedrägeri. Sen har väl min ddotter rätt att kalla mig mamma när hon är uppvuxen här? Det är ju jag som är hennes mamma även om bio alltid kommer vara biologisk. Jag tycker det är dumt att hon inte skriver över vårdnaden och tror attvhon sla få sin dotter tillbaka, sen tycker inte jag att hon har rätt att träffa min dotter efter bedrägeri.

Du verkar lika olämplig att ha familjehem som hon verkar vara att ha biologiska barn.

Det är bekymmersamt och skrämmande att så många som skriver på Familjeliv och som uppger att de bedriver familjehemsverksamhet uppenbarligen aldrig borde ha fått barn placerade. 
  • Litet My

Låter som TS grovt missuppfattat sitt uppdrag som familjehem, skrämmande.

• Dixie
    Anonym (F) skrev 2014-06-30 13:12:10 följande:
    Mem hon har ju inte bara bedragit mig det är ju mn dotter som blir drabbad, hon är ju kriminell när hon begår bedrägeri. 
    menar du att om man gjort något kriminellt så bör man inte få träffa sina barn? 
  • MxMeNow
    Påven Johanna skrev 2014-06-30 13:22:29 följande:
    Du verkar lika olämplig att ha familjehem som hon verkar vara att ha biologiska barn.

Det är bekymmersamt och skrämmande att så många som skriver på Familjeliv och som uppger att de bedriver familjehemsverksamhet uppenbarligen aldrig borde ha fått barn placerade. 

Litet My skrev 2014-06-30 13:24:39 följande:
    Låter som TS grovt missuppfattat sitt uppdrag som familjehem, skrämmande.

Må så vara, men hon verkar prioritera att ge barnet en trygg uppväxt framför att låta barnet gå omkring och drömma om en relation med en icke lämplig bioligisk mor. Som sagt, det är systemet i Sverige det är fel på som lägger all fokus på den biologiska föräldern istället för på ett barn.
  • Anonym (opassande familjehem)

Den biologiska mamman har utsatt dig för ett brott, INTE sin dotter. Du måste kunna skilja på det.

Så länge dottern mår bra av att träffa sin mor ska hon givetvis göra det. Om du inte klarar av att hantera det behöver dottern typ omplaceras.

• Anonym (Famhem)

Hej,
    Är själv famhem.
    1 att hon har tagit ut fl dagar är inget som påverkar dig.
    Det är ett bedrägeri mot fkassan i så fall.

2. Det blir inte dina dagar förrän vårdnaden är överflyttad.

3. Det är soc som begär en vårdnadsöverflyttning.

4. Även vid en vårdnadsöverflyttning har bio rätt till umgänge.

5. Det är din skyldighet att se till så hon får träffa sina bio föräldrar på gott och ont.
    Vet av erfarenhet att mycket av det man byggt upp försvinner över en helg.
    Vilket soc är medvetna om.

6. Att hon kallar dig mamma är helt ok för hon är en del av din familj.

• Grappa
    Påven Johanna skrev 2014-06-30 13:22:29 följande:

Uppger ja. Men de flesta med normal trolldetektor borde kunna syna en sån här tråd.
  • Anonym (dumt)

Det är INTE din dotter, det är hennes dotter och jag tycker du ska främja för bättre kontakt så hon får sin dotter tillbaka och du slipper mamman i ditt liv.

Slutet gott allting gott.

• Anonym (dumt)

Finns många trolltrådar här på fl. Men just denna där det gäller ett galet familjehem som försöker motverka kontakt mellan placerat barn och dess förälder är alldeles säkert sann.

Sånt  här är mer regel än undantag i familjehems branschen!

Svar på tråden inte låta bio träffas.