• Snurp

Blindtarm borta !

Fy 17 säger jag vad ont detta gjorde.

Trodde jag ätit något hemskt och fick så ont i magen. Efter ett par timmar spydde jag men smärtan var fortfarande där. Brukar inte åka till sjukhus för magsmärtor men den här gången gjorde jag det och de sa att det är en inflamerad blindtarm och två timmar senare blev jag opererad. JAPP !!

Så kan en fredags kväll sluta. Nu är det tisdag och jag fick komma hem Men blir liggande ett tag till och jag får nu bara äta NYTTIG mat ett tag framöver.

Hur många har egentligen sin blindtarm kvar/inte kvar?

Min e väck!! Aj aj aj

• Svar på tråden Blindtarm borta !
  • Villes mamma

Min togs bort för ca 10 år sedan.

Jag badade bastu på fredagkvällen och efter det var det kört, all fruktsallad som jag hade käkat kom upp och jag fick en fruktansvärd diarré tillika. USH, ont gjorde det och var hemskt!
    Sen åkte jag ambulans till följande sjukhus ifrån vår hälsocentral och de opererade bort den.

Kramisar och krya på dig!

// Jenny

• Annelie81

Jag fick oxå ta bort min för några år sen, trodde jag hade träningsvärk i magen först men sedan vart det värre.
    De upptäckte då att blindtarmen var inflammerad och de planerade en titthållsoperation dagen efter.

Men på natten ( jag låg inne) fick jag hög feber och det vart ett akut snitt som idag ser för j-vligt ut + att jag fick en infektion i såret, så jag gå med dränage i en vecka och äta penicillin.....Inte alls trevligt! Men nu är den borta...SKÖNT!

• dalarnarules

Vad är den egentligen till för?? Nån som vet det? Den bara sitter där den sitter och gör ingen nytta...

• fröken

Min togs bort i hast för 4 år sen. Alldeles innan vi började försöka få barn. Och sen har jag nu fått reda på att min endometrios förvärrades av ingreppet och att det är därför min högra äggledare är sammanväxt...

OOOps! Jag ville inte skrämmas, bara berätta fakta.

Hur tog de era, med titthål eller vanligt? Min togs med vanligt snitt därav endon...

• Lady Namárië

Aj, aj, aj... Jag håller med! Min "ruttna" (citat från läkaren) blindtarm sprack strax före midsommar i år - på Älsklings födelsedag - och jag är fortfarande sjukskriven på grund av sviterna. Hela skräckstoryn finns i min dagbok från 4 juli, och en synnerligen läskig bild av ärret finns i barnkammaren. Är man morbid så är man!

Fröken, nu skräms du!

Många kramar till dig, Snurp, och tänk på att det är lätt att få magkatarr efter en operation! Tack och lov för Losec...

• Snurp

Magkatarr !! Hade jag en månad INNAN !!!
    Men tack för varningen..... jävlar vad man börjar klappra ihop.....

Ärret ser OK ut men svårt att börja få igång "skit"-tarmen.

Äter linfrön och mag-joghurt och päron så det står ut genom öronen.
    Dricker vatten så att det snart växer alger ur munnen.

Tack och lov hann jag precis komma tillbaka från min 2 veckors semester.

• fröken

Lady .... , förlåt att jag skräms. Mitt sinne för finkänslighet försvann visst med blindtarmen...;)

• Snurp

fler därute med intresannta blindtarms berättelser?

• MysMellis

Jag opererade bort min när jag var gravid i v 31. Det var inte det lättaste att sköta bebis en v efter operation. Akutop dessutom

• ladyhawk

Min är väck, borta, kaputt

Svar på tråden Blindtarm borta !