• josefinejohansson

VAD ÄR DETTA??!!

Hej!

Min katt kom in mjauuuuandes för 30 minuter sedan och jag tänkte inte mycket på det för hon mjauar alltid mycket men sen tycker jag och min sambo att det är väldigt högt och precis som hon menar något. (Hon är inte kastrerad) jag tror ungefär jag vet när hon började löpa så jag har räknat ut ungefär när hon borde föda. Men det skulle inte vara förrens om 1-1,5 vecka, plus att hon är inte alls tjock typ.
    Men iaf.. sen lägger hon sig hos mig i soffan och börjar slicka sig vid slidan, och plötsligt ser jag en bubbla av en hinna komma ut. Och jag märker att hon får ont.. Till slut så ploppar hela ut och den typ spräcks och hon äter upp den. Vet någon vad detta kan vara? 
    Har hon fått missfall eller är detta början på födseln?

Tacksam för svar! 
    OBS! Också tacksam för att folk inte börjar skriva att "du ska kastrera din hon katt" BLA BLA BLA! Detta är en ÖNSKAD KULL!

• Svar på tråden VAD ÄR DETTA??!!
  • nemo1

Men känn på magen då om det sparkar. Låter du katten gå ut när den ska föda när som helst???? Hon kan ha lagt ungar ute vilket är otroligt vanligt. Jag hjälper hemlösa katter och jag kan säga att 99% som kommer hit av kattmammorna med ungar är tamkatter i botten som släppts ut och fött någon annanstans och inte gått hem sedan.

Ser ut som att det är en fosterblåsa men att ungen tillbaka bildats. Släpp inte ut henne och lämna henne inte ur sikte. Hon kan få livmoderinflammation och bli väldigt sjuk.

• josefinejohansson

som sagt trodde jag att hon var gravid för några veckor sedan för att spenorna var rosa och hon hade blivit rundare. men sen tyckte jag inte hon la på sig något mer och trodde jag bara inbillade mig eller något. hon har varit ute väldigt mkt nu på sista tiden dock.

men hon kom ju direkt till mig nu när något var på gång. tror du det kan finnas fler i magen då?

jag känner ingenting i hennes mage och har inte gjort det innan iheller.. därför jag heller inte trodde hon var gravid. annars hade jag inte släppt ut henne.

• Östlund
    http://www.katter.nu/forlossningen/

Läs, kan detta svara på något? Det förklarar de olika stadierna, låter som att det är en slags fosterblåsa som kommer ut, ca 15min innan födseln? De är tydligen då de riktiga krystningsvärkarna kommer, kanske därför hon ylar?
Svar på tråden VAD ÄR DETTA??!!