• Anonym

"Finnar" i underlivet

Jag har sista tiden haft "finnar" i underlivet. Är det någon mer som har haft såhär?

• Svar på tråden "Finnar" i underlivet
  • Anonym

Hmm, nja det är inte direkt på platser där det växer hår.

• Anonym

jaa..jag har det ibland..dom sitter på"klittan" om man nu får säga så.. Dom är lite ömma ibland och e vita..brukar klämma bort dom..ska man säkert inte göra men de gör jag iallafall..!har upptäckt att jag abra får dom innan mens..knepigt..!men sån e la min kropp antar jag..

• Anonym

Har oxå haft.. Kläm-tokig som man är så kunde jag inte låta bli att klämma.. Den försvann sen.. Har haft två ggr.. Vet inte vad det var.. En vanlig finne kanske?

• Anonym

saranara: Herpes? Det har jag då aldrig tänkt på. Jag och min man har varit tillsammans i 16 år och har inte haft några andra. Det är inte blåsor utan mer som vanliga finnar.

• Anonym

När jag (Anonym Idag 21:04) hade mina "finnar" så var jag nytestad mot alla möjliga STD så jag hade nog inte herpes..

• Anonym

Jag kan få sådana också där jag har rakat bort hår. Men de dyker liksom upp på andra ställen också.

• Anonym

jag har aldrig haft de...visste inte ens att man kunde ha de, men de kunde man kanske? däremot kan ja få de där de växer hår, men som många andra sagt här så tror jag att de mest beor på att håret växer inåt eller nåt...

• Anonym

Ser ingen anledning till att man inte skulle kunna få en vanlig finne i underlivet.. Hade en på insidan av blygdläppen och där har jag garanterat inte rakat mig.. Så det var nog bara en finne..

• Anonym

Skönt att det är fler som har det här. Jag undrar vad det kan bero på. Jag hade det inte under graviditeten, vad jag kan komma ihåg, men nu efter mitt missfall så har de "ploppat" upp igen.

• Anonym

dekad: Jag märker inte av finnarna speciellt. De kliar och svider inte och är inte blåsor som spricker. Usch, nu har ni skrämt upp mig, jag som har varit säker på att det bara är finnar.

• Anonym

De kan komma där likaväl som på andra ställen på kroppen. Men det är vanligare att de kommer i ljumskarna än nere på de yttre blygdläpparna. (Kommer de på de inre är det inte finnar, det får man inte på slemhinna.) Ofta får man i armhålorna också om man får i ljumskarna. Det påverkas hormonellt och kan komma och gå. För den som har tendensen brukar det bli värre om man rakar.

• Anonym

Det är bara på de yttre. Jag brukar få i ljumskarna också ibland när jag har rakat mig.

• Anonym

Jag har haft problem med det ändå sen tonåren då jag fick mens. Började på skinkorna och spred sig sen till insidan av låren, ljumskarna och sen musen. Det är nog hormonellt. Första gången jag var hos gyn så påpekade hon så snällt att det var väldans mycket bölder jag hade och det går inte att göra så mycket åt det, bara försöka torka ut dom. Brukar badda med sprit.

• Anonym

Ser det ut och känns som finnar är det väl förmodligen finnar (eller inflammerade talgkörtlar /follikuliter som är detsamma). Kanske tilltäppta talgkörtlar med mycket talg i också, de kan vara som små kulor även om de inte är inflammerade. Kläm inte!! Då blir de inflammerade om de inte var det från början.
    Om de är mycket besvärande så kan de behandlas med läkemedel. Snitta och tömma ur var brukar man bara göra med större inflammerade bölder och brukar man få tillbaka dem ofta är det ingen bra lösning.
    Är du orolig att det ska vara något annat så sök läkare och fråga.

• Anonym

Kan vara vanlig svamp också. Jag hade det, det såg ut som finnar och gjorde jätte ont vid sex. Hjälpte med att smörja med olivolja.

Svar på tråden "Finnar" i underlivet