Inlägg från: Anonym (Johanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Johanna)

Är det fel av mig att inte informera min pojkvän att jag är gravid!?

Självklart ska du berätta, som sagt, och berätta så fort som möjligt är mitt råd. Det finns ingen anledning att dra ut på det, varken för dig eller för honom.

• Anonym (Johanna)
    Anonym (Millie) skrev 2014-07-12 19:38:06 följande:
    Tack för omtanken {#emotions_dlg.flower}

Aborten är gjord, han fanns med hela dagen på sjukhuset och sen skjutsade han hem mig och sen hörde han inte av sig på hela kvällen (detta var i torsdags) och inget i fredags lr jo ett sms och frågade om jag var okej, hur det är med blödningarna och om jag har ont men efter det ingenting.... Vet att han skulle ut med några kompisar i torsdagskväll så han var väl upptagen med dom. Sen fick han hem sina barn igår och vet att han har fullt upp men ett sms kan man nog hinna med! Känner mig så grymt besviken på honom.. Mina barn är på semester med sin pappa så jag känner mig ganska så ensam.. Min mamma var förbi i eftermiddags och hade med sig lite hämtmat och tröstgodis till ikväll.. Jag är så himla rädd att hans känslor har förändrats så drastiskt så han inte vill vara med mig längre..
    Jag tycker det var bra gjort av dig ett berätta för honom, faktiskt, och jag hoppas verkligen att det ska gå bra för er. Jag förstår att det var(är) jobbigt för dig och att du kände(känner) dig ensam. 

Kan det inte vara så att han behöver lite distans ett tag, för att få bearbeta det här på sitt sätt? Vissa behöver människor runt sig, andra behöver få vara ifred.

Nu har det ju dock gått ytterligare ett tag sedan du skrev det där, så förhoppningsvis har han "återvänt" nu. Hur har det gått?
Svar på tråden Är det fel av mig att inte informera min pojkvän att jag är gravid!?