• Hypnotica

String OK på strand och/eller simhall?

Vafan.

Ge fan i andras kroppar, PUNKT. De är inte på den här jorden för att tillfredställa ditt estetiska sinne om du nu trodde det.

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Hypnotica
    Anonym (strings) skrev 2014-07-02 11:42:08 följande:
    Alla har vi saker vi finner de obehagligt att titta på. Resonerar man som dig kan ju alla springa nakna, för ingen får ju reagera.

Ditt argument håller med andra ord inte. Man kan inte bara tänka på sig själv, man måste tänka på sin omgivning också.
    Du pratar om badhus och badstränder där människor alltid är nakna mer eller mindre.

Jag har badat på nudiststränder där ALLA är nakna. Jag finner inte alla kroppar tilldragande att se på men jag har den goda smaken att titta åt ett annat håll och inse att alla människor har lika stor rätt att vara där.
  • Hypnotica
    Anonym (strings) skrev 2014-07-02 13:12:07 följande:
    Man är inte naken i en simhall, och det finns anledningar till det - precis som att det finns anledningar till att det finns särskilda nudiststränder dit endast de som är intresserade kan gå.

Det handlar kanske inte så mycket om rätten, utan om insikten att folk kommer reagera.
    Du ska vara naken i duschen innan du går ut i hallen och att string på sig är inte heller att vara naken.

• Hypnotica
    Anonym (strings) skrev 2014-07-02 20:45:21 följande:
    Att klä sig märkligt är lika skumt det.
    puss skrev 2014-07-02 19:52:28 följande:
    Varför är det pinsamt? Man ser ut som man gör och sen är det inte mer med det. Hängbröst och ölmagar gillar också solsken och frisk luft.
    Det där är att göra det lätt för sig. "Äh, jag orkar inte träna, jag nöjer mig med mitt fläsk! Respektera min lathet! Säg att jag är vacker!"Alla människor är inte lika vackra. Alla ser olika ut, och en del är snyggare än andra.

Acceptera eller lev i förnekelse.

Och?

Ingen är satt till denna jord för att vara en ögonfägnad för andra. Att vara vacker är inte någons huvudsakliga uppgift eller krav.

Jag skiter fullständigt om folk anser mig vara vacker, fet, otränad, ful eller whatever.
  • Hypnotica
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 12:22:23 följande:
    Bra att du skiter i det, för då innebär ju det att du heller inte bryr dig om folk klagar på att du är ful.

En del här verkar tro att man kan klä sig hur som helst och bara få de reaktioner man vill ha. Men om du har rätt att klä dig hur du vill så har folk rätt att kommentera det hur de vill också. Rättigheterna går åt båda hållen.
    Rätt - ja.

Men det är fruktansvärt ouppfostrat att komma med sådana kommentarer. Skäms på dig!
  • Hypnotica
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 13:37:43 följande:
    Beror ju på hur människor klär sig också. En del klär sig ju så uppseendeväckande som möjligt med flit för att de VILL att folk ska kommentera och reagera, men nåde den som säger något negativt... allt måste vara positivt.

Jag tycker det är en galen inställning. Man måste kunna ta kritik, särskilt om man via sin klädsel ber om det.
    På samma sätt som att en lättklädd kvinna ber om att bli tafsad på, få öknamn slängt efter sig eller bli våldtagen, menar du?

Nrewsflash: Folk klär sig i de kläder de trivs med. Låt dem. UTAN fula blickar och kommentarer.

Undrar vem som har den galna inställningen här.
  • Hypnotica

Jag trodde inte vuxna människor utan funktionsnedsättning kunde ha ett så jädra theory of mind att de på allvar tror att deras tolkning av andras klädstil är den objektiva korrekta.

Å andra sidan skiljer sig inte resonerandet från vissa här ifrån vissa män som hävdar att en kort kjol eller en generös urringning som en invit för sexuella övergrepp.

• Hypnotica
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:34:56 följande:
    För om jag måste se denna rumpa dallra omkring så påverkar det min upplevelse i simhallen negativt.

Vad jag vet finns det inga regler mot string, men man måste få säga vad man tycker, om vi inte ska leva i åsiktsförtryck bara för att vissa suger åt sig kritik som en tvättsvamp suger åt sig vatten.

Det är inte åsiktsförtryck att inte uttala varje åsikt högt eller att anse att man ofta borde hålla klaffen med vad man tycker om andra människors utseenden.

Har hela Sverige blivit SD-skadat??
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?