• puss

String OK på strand och/eller simhall?

Sarakechi skrev 2014-07-01 22:08:45 följande:

Jag vill inte behöva se andras fula rövar eller bröst, så nä.

Ha en badpåse över huvet då.

Folk får klä sig som de vill.
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 22:15:38 följande:
    Men då får de också räkna med olika reaktioner istället för att tro att alla ska reagera precis som de tänkt sig.
    Folk får bete sig som de har vett till. Att bete sig märkligt för att man inte gillar andras kläder blir ju väldigt skumt.
  • puss
    EnGladPingvin skrev 2014-07-02 18:43:07 följande:

String är fult och osmakligt, men upp till den som vill ha det. Mest pinsamt för dem. Jag tittar åt ett annat håll på något mer smakfullt. Precis som jag gör när det kommer kvinnor med topplessbröst som hänger till naveln eller män med enorma ölmagar.

Varför är det pinsamt? Man ser ut som man gör och sen är det inte mer med det. Hängbröst och ölmagar gillar också solsken och frisk luft.
  • puss
    EnGladPingvin skrev 2014-07-02 20:03:18 följande:
    Jag skulle tycka det var pinsamt eftersom det är så fult och osmakligt, men visst smaken är som baken. Tycker man det är fint har man säkert en annan åsikt. Poängen var att man kan titta åt ett annat håll och det är upp till personen hur han eller hon vill se ut. Att bar hud gillar solsken kan man däremot diskutera, men det skulle bli lite väl OT för den här tråden.
    Fin eller ful, skitsamma. Det ska inte vara pinsamt att ha det utseende man har.
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-02 20:45:21 följande:
    Att klä sig märkligt är lika skumt det.
    puss skrev 2014-07-02 19:52:28 följande:Varför är det pinsamt? Man ser ut som man gör och sen är det inte mer med det. Hängbröst och ölmagar gillar också solsken och frisk luft.
    Det där är att göra det lätt för sig. "Äh, jag orkar inte träna, jag nöjer mig med mitt fläsk! Respektera min lathet! Säg att jag är vacker!"Alla människor är inte lika vackra. Alla ser olika ut, och en del är snyggare än andra.

Acceptera eller lev i förnekelse.

Jaha. Det inom citattecken vet jag inget om. Är det din åsikt?
  • puss
    EnGladPingvin skrev 2014-07-02 20:44:15 följande:
    String eller inte är inte ett utseende man har, det är något man har valt. Man kan sätta på sig något som är snyggare och mer smakfult.
    Man kan, om man vill. Vill man inte så behöver man inte.
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-02 20:45:21 följande:
    Att klä sig märkligt är lika skumt det.
    puss skrev 2014-07-02 19:52:28 följande:Varför är det pinsamt? Man ser ut som man gör och sen är det inte mer med det. Hängbröst och ölmagar gillar också solsken och frisk luft.
    Det där är att göra det lätt för sig. "Äh, jag orkar inte träna, jag nöjer mig med mitt fläsk! Respektera min lathet! Säg att jag är vacker!"Alla människor är inte lika vackra. Alla ser olika ut, och en del är snyggare än andra.

Acceptera eller lev i förnekelse.

Jag har inte sagt nåt om fläsk, träning, lathet, skönhet eller respekt. Ditt inlägg är en underlig replik på nåt som inte existerar.
  • puss
    EnGladPingvin skrev 2014-07-02 20:50:47 följande:
    Precis. Vi är helt överens. Som jag skrev, det är bara att titta bort om man tycker det är osmakligt. Jag väljer att titta bort.
  • puss
    Hypnotica skrev 2014-07-03 10:07:18 följande:
    Och?

Ingen är satt till denna jord för att vara en ögonfägnad för andra. Att vara vacker är inte någons huvudsakliga uppgift eller krav.

Jag skiter fullständigt om folk anser mig vara vacker, fet, otränad, ful eller whatever.
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 12:58:53 följande:
    Om någon klär sig osmakligt på offentlig plats har jag rätt att kommentera det, eftersom jag också vistas där och ska trivas.

Med rättigheter att klä sig hur man vill kommer också skyldigheter att lyssna på och ta hänsyn till andra.
    Det har du inte, eftersom du inte äger det offentliga rummet. Det visste du tydligen inte.
  • puss
    Hypnotica skrev 2014-07-03 13:52:20 följande:
    På samma sätt som att en lättklädd kvinna ber om att bli tafsad på, få öknamn slängt efter sig eller bli våldtagen, menar du?

Nrewsflash: Folk klär sig i de kläder de trivs med. Låt dem. UTAN fula blickar och kommentarer.

Undrar vem som har den galna inställningen här.
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
    Klok du.
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:15:04 följande:
    Man behöver inte äga det offentliga rummet för att få uttrycka sin åsikt.

Jag förstår att det känns lockande med en värld där alla bara säger positiva saker om dig, men verkligheten fungerar inte så.

är det så att du i det offentliga rummet yttrycker dion åsikt om hur folk går klädda är du ute i ogjort ärende.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:27:24 följande:
    Haha, du verkar ha problem att ta kritik. Det viktigaste med kritik är inte att den framförs "med ett stort hjärta", utan att den framförs sakligt.

Folk som inte kan ta kritik borde inte ens vistas utanför sitt eget hem. Ingen tvingar någon att bry sig. Men precis som att man måste få klä sig hur man vill måste man få säga vad man tycker. Kläder är kommunikation lika mycket som vanliga ord.

kläder är kommunikation? sant, men det blir roligt i sammanhanget. hur tolkar du andras stringraller? som en personlig förolämpning?
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:28:10 följande:
    "Ute i ogjort ärende?" Vad menar du?

vad uttrycket betyder.
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:30:36 följande:
    Och vad betyder det?

din intention går i stöpet.
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:31:49 följande:
    jag tolkar string som att någon tror att sin rumpa ser grymt snygg ut. Om den då håller på att dallra så är det på plats med en kommentar, särskilt då rumpan är en sexuell del av kroppen (går inte att jämföra med barn mage eller bara armar exempelvis).

jaha, du tolkar det så. det är din tolkning. och jaha, om nån nu skulle tycka att den har ett killer ass? vad spelar det dig för roll?
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:32:36 följande:
    Och du kan inte förklara vad det betyder?

det betyder detta som jag skrev.
    puss skrev 2014-07-03 14:31:16 följande:

din intention går i stöpet.
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:34:56 följande:
    För om jag måste se denna rumpa dallra omkring så påverkar det min upplevelse i simhallen negativt.

Vad jag vet finns det inga regler mot string, men man måste få säga vad man tycker, om vi inte ska leva i åsiktsförtryck bara för att vissa suger åt sig kritik som en tvättsvamp suger åt sig vatten.

nej, man måste inte få säga vad man tycker. hur andra änniskor klär sig i det offentliga rummet har du ingen som helst rättighet att uttrycka dig om.
  • puss
    Hypnotica skrev 2014-07-03 14:43:23 följande:
    Jag trodde inte vuxna människor utan funktionsnedsättning kunde ha ett så jädra theory of mind att de på allvar tror att deras tolkning av andras klädstil är den objektiva korrekta.

Å andra sidan skiljer sig inte resonerandet från vissa här ifrån vissa män som hävdar att en kort kjol eller en generös urringning som en invit för sexuella övergrepp.

Hypnotica skrev 2014-07-03 14:48:52 följande:

Det är inte åsiktsförtryck att inte uttala varje åsikt högt eller att anse att man ofta borde hålla klaffen med vad man tycker om andra människors utseenden.

Har hela Sverige blivit SD-skadat??
    Skål
  • puss
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-03 14:53:31 följande:
    Jag tycker du verkar vara väldigt omogen, alt dum i huvudet?

Påhopp? ÅSIKTSFÖRTRYCK!

rumpförtryck om inte annat.
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?